×
میز کار   پروفایل  

همه نکات راجع به مدیریت زمان در جلسه آ زمون تستی

همه نکات راجع به مدیریت زمان در جلسه آ زمون تستی

قاعده اول: سوالات را به ترتیب دفترچه پاسخ دهید. جابجاکردن درس ها با توجه به اهمیت شان و یا بر اساس پیش داوری های شما که مثلا درسی را که بیشتر بلد هستید اول جواب دهید تا بعدا در آن درس وقت کم نیاورید باعث بهم خوردن توازن زمانی پاسخ به سوالات می شود و شما در درس های مهم یا قوی تان وقت بسیار زیادی صرف می کنید و اگر سوالات این دروس سخت باشد تعداد غلط هایتان افزایش می یابد ودر عوض وقت کافی برای پاسخ به درس هایی که در آن‏ها ضعیف تر هستید نخواهید داشت. ضمنا چیدمان دفترچه سوالات طوری است که رعایت ترتیب پاسخ گویی بیشترین بازده ذهنی و در نتیجه  بهترین خروجی را برای شما ایجاد می کندپس ترتیب پاسخ گویی را برهم نزنید.

قاعده دوم: نگران وقت کم آوردن نباشید تقریبا  پاسخ به 6 سوال از 10 سوال یعنی 60% سوالات ،قبولی در بهترین رشته ها وبهترین دانشگاه ها را بدنبال خواهد داشت . پس با آرامش تک تک سوالات را بدقت  بخوانید و با دنبال کردن عبارت ها  با مداد تان نوشته ها را همزمان با خواندن چک کنید تا تعبیری غلط از عبارت ها نداشته باشیدو هم به داده ها و هم به خواسته های سوال بدرستی پی ببرید. به اعداد دقت کنیدبه ممیز ها و تعداد صفرهای قبل و بعداز ممیز و به واحدهای داده شده و خواسته شده دقت  کنید به مکث ها دقت کنید که خیلی وقت ها می توانند معنی عبارات را تغییر دهند.بعداز خواندن صورت سوال به طورکامل، حال حتما گزینه ها را هم نگاه کنید و بعداز آنالیز گزینه ها راجع به پاسخ دادن یا ندادن به سوال تصمیم بگیرید زیرا خیلی وقت ها با دیدن گزینه ها متوجه می شوید که پاسخ دادن به این  سوال وقت گیر است یا ارتباط بین سوال و پاسخ را درست نفهمیده اید که دراین جا لازم است به این تیپ سوالات جواب ندهید

قاعده سوم: در مورد پاسخ به سوال آن ها را به دو دسته تقسیم کنید. دسته اول سوالاتی که قبلا مشابه آن ها را حل کرده اید با روش  حل آن ها آشنا هستید و مطمئن هستید که می توانید این سوالات  را در زمان تعیین شده حل کنید. این تیپ سوالات را باعلامت  ( + ) نمایش دهید و آن ها را بلافاصله حل کنید. فراموش نکنید که لازم است هنگام حل این سوالات راه حل ها را خوش خط و خوانا در محلی که برای این کار پیش بینی شده بنویسید . نوشتن راه حل ها ضمن افزایش تمرکز باعث افزایش آرامش  شما و نهایتا کاهش خطایتان می گردد  ضمنا اگر حلی را نیمه کاره رها کردید  بعدا می توانید ادامه آن را حل کنید و در زمان صرفه جویی نمایید.دسته دوم سوالاتی است که مشابه آن ها را ندیده اید و یا فکر می کنید که این سوالات را اصلا بلد نیستید و یا آن ها خیلی دشوار هستند و یا حل‏شان خیلی زمان براست این تیپ سوالات را با علامت    ( - ) مشخص کنید و آن ها را کنار بگذارید ودیگر به حل این سوالات  فکر هم نکنید.

اما سوالاتی وجود خواهد داشت که نمی توانید راجع به آن ها با قطعیت صحبت کنید .دقیقا نمی دانید که آن ها را بلدید یا بلد نیستید یا راجع به روش حل آن ها شک دارید . آن ها کمی دشوارند ویا فکر می کنید حل آن ها زمان بر است در مورداین سوالات لازم است که کنارشان علامت ضربدر گذاشته و حل کردن شان را به پایان آزمون موکول کنید.

اجرای این مراحل تا اینجا  هم نتیجه بسیار خوبی بدنبال خواهد داشت، شما تمام سوالاتی را که بلد بودید حل کردید . تمام سوالاتی را که بلد نبودید از حوزه اندیشه تان حذف کردید و در نتیجه تمرکزتان افزایش یافته است و ضمنا تمام سوالات وقت گیر و دشوار را نشانه دار کرده اید تا در وقت مقتضی به سراغ آن ها بروید. همچنین زمانی را هم پس انداز نموده اید و توانسته اید تا آخرین سوال را در تمام درس ها با آرامش ببینید. آخرین سوالات دفترچه خیلی وقت ها سوالات ساده بودند که شما  پیش از این بدلیل استفاده نادرست از زمان خیلی از اوقات  حتی فرصت دیدن  آن ها را هم پیدا نمی کردید حال آن که الان می توانید آن ها را با آرامش پاسخ دهید.

پس از رسیدن به پایان سوالات حال لازم است که برگردید و برای پاسخ دادن به سوالاتی که آن ها را با علامت ضربدر مشخص کرده اید تصمیم بگیرید به این کار استراتژی بازگشت می گویند. براساس این استراتژی شما می بایست صرفا به سراغ سوالاتی بروید که هنگام علامت گذاری حس کرده اید که پاسخ دادن به آنها آسان تر است و با کمی صرف وقت و تمرکز می توانید جواب آن ها را بیابید توجه داشته باشید که در این روش ضرایب دروس و اهمیت آن ها مهم نیست بلکه راحتی حل و سرعت پاسخ ملاک انجام این کار است.

                                                                                                                                           پژمان عبدالهیان

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.