×
میز کار   پروفایل  

چتد نکته برای انتخاب رشته بهتر

چتد نکته برای انتخاب رشته بهتر

نام و نام خانوادگی: فاطمه طاهری

مدیر آموزشی در کانون علمی فرهنگی آموزشی قلم چی

دارای 4 سال سابقه مشاوره تخصصی کنکور سراسری 

رشته : کارشناسی مدیریت دولتی دانشگاه شهیدبهشتی 

دارای گواهی انتخاب رشته از  نظام روانشناسی

 

چتد نکته طلایی برای انتخاب رشته بهتر:

 

1-توجه به نوع سهمیه خود داشته باشید و جایگاه خود بین افرادی که با آن ها سهمیه مشترک دارید را پیدا کنید تا آگاهانه تر چیدمان رشته را انجام دهید.

2-اولویت‌بندی از آن دسته موارد مهم در انتخاب درست رشته تحصیلی داوطلب می‌باشد. اولویت‌بندی به سه بخش تقسیم می‌شود: 

-هر داوطلب باید رشته‌های مورد علاقه خود را طبق اولویت در فرم انتخاب رشته خود وارد کند. به عبارتی رشته مورد علاقه شامل توجه به محل دانشگاه و انتخاب دانشگاه‌های برتر کشور می‌ باشد.

-داوطلب باید رشته‌های مهمی که آینده خوبی دارند را نیز انتخاب کند. توجه داشته باشید که فرم انتخاب رشته داوطلبین از بالا به پایین بررسی خواهد شد و اگر داوطلب در یکی از رشته‌های بالاتر از رشته مورد نظر خود مجاز شود، نمی‌تواند در رشته پایین‌تری که در فرم ذکر نموده را برای تحصیل انتخاب کند.

-سومین بخش انتخاب رشته‌هایی ست که قطعیت بالایی برای قبولی دارند  که داوطلب اطمینان دارد که حتما در این رشته مجاز می‌شود. توجه کنید رعایت اولویت در انتخاب این رشته‌ها نیز باید در نظر گرفته شود

3-به طول زمانی مدت تحصیل هر کد رشته توجه داشته باشید (کاردانی-کارشناسی و...) و شرایط ادامه تحصیل در آن رشته را بررسی کنید. 

4-آینده شغلی هر رشته را بررسی کنید دانشجویان رشته مد نظرتان  یکی از بهترین افراد برای شناخت بیشتر شما نسبت به واحد های درسی و آینده شغلی و چالش های مسیر آن رشته می باشند. 

5-حتما با خانواده و آشنایان و مشاوران حاذق که نسبت به شما و شرایط شما آگاهی دارند در رابطه با انتخاب های خود گفت و گو کنید و نظراتشان را بررسی کنید و از صحبت های آن ها بهترین نتیجه گیری را انجام دهید

6-اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید شرایط تحصیل در خارج از کشور رشته های مد نظرتان را بررسی کنید و انتخاب های خود را طبق این موضوع اولویت بندی کنید  .

7- چینش کد رشته ها به چند دسته: (انتخاب رویایی-انتخاب های منطقی و عاقلانه –انتخاب های نسبتا قطعی ) از فردی به فرد دیگر بر اساس اولویت رشته و علاقه داوطلب-رتبه-سهمیه-بوم –قطب و نوع پذیرش رشته و رتبه و سهمیه برای هر فرد متفاوت است  به این نکات دقت زیادی داشته باشید.

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.