×
میز کار   پروفایل  

اعلام زمان و جزئیات انتشار کارنامه علمی و انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1403

اعلام زمان و جزئیات انتشار کارنامه علمی و انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1403

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، دکتر عبدالرسول پورعباس با تبریک کسب رتبه برتر سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های کشور در گروه فرهنگی، علمی و آموزشی، گفت: با توجه به ضرورت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و با هماهنگی صورت گرفته نوبت دوم آزمون سراسری با دو هفته تأخیر برگزار شد ضمن اینکه برای نخستین بار علاوه بر تأثیر سوابق تحصیلی، آزمون‌های نوبت اول و دوم سال 1402 نیز در کارنامه علمی داوطلبان مؤثر بود که بدین ترتیب فعالیت مضاعفی برای آماده‌سازی نتایج صورت گرفته است.
وی افزود: نتیجه علمی داوطلبان آزمون سراسری سال 1403 فردا صبح روز شنبه به صورت کارنامه ملاک برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار خواهد گرفت و داوطلبان پس از اعلام نتایج می‌توانند با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس https://my.sanjesh.org، کارنامه خود را مشاهده کنند.
سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در مورد زمان انتخاب رشته داوطلبان گفت: دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته پذیرش با آزمون در همه گروه‌های آزمایشی تا روز یک‌شنبه 11 شهریور در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد و انتخاب رشته از طریق سامانه جامع آزمون سراسری برای همه گروه‌های آزمایشی از روز چهارشنبه 14 شهریور آغاز و تا روز یکشنبه 18 شهریور ادامه خواهد داشت و داوطلبان با توجه به فرصت 5 روزه و تعطیلات پیش زمان انتخاب رشته را به روزهای پایانی موکول نکنند.
سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با اشاره به طراحی سامانه? انتخاب رشته? مجازی برای کمک به انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری گفت: این سامانه از روز سه‌شنبه 13 شهریور از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، به منظورِ راهنمایی و کمک به داوطلبان در انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1403 برای رشته‌های با آزمون و رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.
وی در مورد پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون»، نیز تصریح کرد: دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون» تا روز یکشنبه 11 شهریور منتشر خواهد شد و ثبت‌نام از طریق سامانه جامع آزمون سراسری نیز از روز چهارشنبه 14 شهریور آغاز و تا روز یکشنبه 18 شهریور ادامه خواهد داشت و داوطلبانی که بر اساس کارنامه اعلامی، مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و مایل به انتخاب کدرشته‌محل‌های پذیرش با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی هستند انتخاب رشته آنها فقط در یک فرم و حداکثر تا 150 رشته محل، انجام می‌شود و فرآیند انتخاب رشته این دو، جداگانه نخواهد بود.
سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در مورد نفرات برتر آزمون سراسری گفت: در آزمون سراسری سال 1403 تعداد کمتری از شهر تهران به عنوان رتبه‌های برتر انتخاب شدند و برخی داوطلبان برای نخستین بار از برخی شهرستان‌ها حائز رتبه‌های برتر شده‌اند و البته باید توجه کرد انتخاب این داوطلبان صرفاً بر اساس نمرات کسب شده در نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری سال 1403 بوده است.
دکتر پورعباس در پایان به داوطلبان توصیه کرد اطلاعیه منتشر شده در درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در مورد انتشار کارنامه علمی (حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی) شرکت‌کنندگان آزمون سراسری سال 1403 (نوبت‌های اول و دوم) را به دقت مطالعه کنند.

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.