×
میز کار   پروفایل  

نکاتی در مورد یادگیری شیمی

نکاتی در مورد یادگیری شیمی

1- در شیمی باید به مباحث پایه توجه خاصی شود ، زیرا بخش قابل توجهی از سوالات کنکور را به خود اختصاص می دهد .

2- نکته‌ی جالب توجه این است که اهمیت هر یک از پایه‌های دوم، سوم و چهارم در کنکور سراسری تقریباً یکسان بوده و توزیع تست‌ها گواه این مطلب است.

پایه‌ی دوم، ۱۱ تست)۳ تست فصل ۱، ۲ تست فصل ۲، ۱ تست فصل ۳،۳ تست فصل ۴،۲تست فصل ۵(

پایه‌ی سوم، ۱۱ تست)۴ تست فصل ۱، ۳ تست فصل ۲، ۴ تست فصل ۳(

پایه‌ی چهارم، ۱۳ تست )۳ تست فصل ۱، ۲ تست فصل ۲، ۴ تست فصل ۳، ۴ تست فصل ۴(

3- برای نتیجه ی بهتر در شیمی حتما نکته برداری و خلاصه نویسی را فراموش نکنید.

4- مطالب شیمی اکثراً مفهومی است هر چند قسمت های حفظی هم وجود دارد .

5- کتاب درسی شیمی می بایست مهمترین منبع مطالعاتی شما باشد. اشکال، زیرنویس ها و نمودارها را با دقت بخوانید . زیرا دقت در این قسمت ها کمک بزرگی به شما در فهم مطلب خواهد کرد .

6- زمانی که به درس شیمی در کنکور سراسری اختصاص می‌دهند، ۳۵ دقیقه می‌باشد که با توجه به حجم مسائل در کنکورهای اخیر کافی نیست و لازم است به خوبی در حل مسائل خبره باشیم.

7- در درس شیمی می‌توان مباحث را به دو دسته‌ی کلی تقسیم کرد:

1- مباحثی که در آن‌ها مطالعه‌ی مستمر بیش از تست زدن مورد توجه است، خلاصه‌نویسی کردن در این مباحث از اهمیت بالایی برخوردار است.

2-  مباحثی که در آن‌ها تست زدن کمک شایانی به تسلط در این مباحث می‌کند، مانند پایه‌ی سوم و فصل ۳ و ۴ پایه‌ی چهارم (توصیه می‌شود برای مباحث فصل ۳ و ۴ پایه‌ی چهارم، تست‌زنی را پس از مطالعه‌ی کتاب و جزواتی که در اختیار دارید، به تأخیر نیاندازید.

8- در شیمی به خواص فلزات ، نافلزات و مولکول ها ، عناصر و ترکیبات آنها و رفتار های غیرعادی عناصر و همچنین توجه به پیوند ها ، آزمایش ها و واکنش های شیمیایی بسیار مهم است .

9- ضمناً حتماً تمام خواص عنصر اول جدول مندلیف ، فلزات قلیایی ، فلزات قلیایی خاکی ، گاز های نجیب و شبه فلزات را حفظ کنید که در رسم ساختار های شیمیایی و پیدا کردن خواص فیزیکی و شیمیایی هر عنصر کمک بسیار زیادی به شما می کند . دسته بندی واکنش ها و معادله های شیمیایی به حفظ کردن آنها کمک می کند . توجه کنید که از هر فرمول و معادله به کار رفته در کتاب یا معادله های مشابه آنها که با عوض کردن عنصر و استفاده از عنصر هم گروه دیگر آن می تواند ساخته شود سوال طرح خواهد شد .

11- در سال های اخیر از فرمول های شیمیایی که درکتاب های پایه ( شیمی 2 و 3 ) آمده است برای طرح سوال در پایه دیگر استفاده می شود .مثلاً از یک معادله تجزیه موجود در سال سوم برای طرح سوال سینتیک درکتاب پیش دانشگاهی استفاده شده است .

12- تعداد سوالات از شکل ها و جدول ها 2تا3 سوال است و یاد گیری آنها فقط با دقت در کتاب ممکن خواهد شد .گاهی هم از مفهوم شکل سوال طرح می شود و گاهی یکی از اجزای شکل حذف می شود و از آن سوال پرسیده می شود . درنتیجه شما باید به بررسی دقیق شکل ها و جدول ها بپردازید .

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.