برنامهریزی همیشه نقطه آغاز موفقیت است، اما بسیاری از دانشآموزان فقط قبل از آزمون برنامهریزی میکنند. در حالی که برنامهریزی اصلی و سازنده، بعد از آزمون و هنگام تحلیل کارنامه کانون اتفاق میافتد.
اگر بعد از آزمون بدون برنامه سراغ رفع اشکالات برویم، با حجم زیادی از نواقص و سوالات متعدد روبهرو میشویم و همین موضوع باعث استرس، سردرگمی و کاهش انگیزه میشود.
برای جلوگیری از این مشکل، باید رفع نواقص را شخصیسازی کنیم.
🔸 اولویتبندی بر اساس سطح دشواری
کانون فرهنگی آموزش کنار هر سؤال عددی بین ۱ تا ۱۰ قرار داده که میزان دشواری آن را مشخص میکند.
این قابلیت کمک میکند تا کاملاً هدفمند و با توجه به زمان و توانایی خود اقدام کنید.
برای شروع، سطوح ساده (۱ تا ۳)
سپس سطوح متوسط (۴ تا ۶)
و بعد اگر تسلط کافی دارید، سراغ سطوح سختتر (۷ تا ۱۰)
این روش برای آمادگی در آزمونهای آنلاین، آزمون قلمچی و حتی کنکور بسیار مؤثر است.
🔸 نقش کلیدی سوالات مشابه امتحانی
سوالات مشابه امتحانی، مهمترین بخش تحلیل بعد از آزمون هستند.
چون احتمال تکرار آنها در امتحانات مدرسه و حتی کنکور بسیار زیاد است.
تعداد سوالات مشابه:
دبستان: ۵ سؤال
متوسطه اول: ۴ سؤال
متوسطه دوم و کنکور: ۳ سؤال از هر ده سؤال
تحلیل این سوالات باید در اولویت اول قرار بگیرد.
🔸 مدیریت علمی رفع نواقص
رفع اشکالات باید مرحلهبهمرحله انجام شود، نه یکباره.
این روند صحیح شامل موارد زیر است:
مشخص کردن خطاهای پرتکرار
تحلیل سوالات ساده
توجه ویژه به سوالات مشابه امتحانی
کار روی تیپ سوالات سختتر
مرور تدریجی برای تثبیت مفاهیم
اگر قصد دارید در آزمون قلمچی پیشرفت کنید و به رتبه عالی در کنکور برسید، باید این روند بعد از هر آزمون تکرار شود.
پاسخ دهید