×
میز کار   پروفایل  

براي موفقيت بيش‌تر در درس‌های خود در فصل امتحانات این مطلب را بخوانید

براي موفقيت بيش‌تر در درس‌های خود در فصل امتحانات این مطلب را بخوانید

1- يک برنامه‌ی شخصي برای اجرای بهتر برنامه‌‌ی امتحانات داشته باشيد. اگر متوجه شديد که بر روی يک درس خاص ميزان تسلط‌تان کم است و بايد زمان بيش‌تری را صرف کنيد از زمان درس‌هايی که تسلط‌تان بيش‌تر است کمی براي جبران و کار کردن بيش‌تر اين مباحث استفاده کنيد.

 

2- سعی کنيد قبل از شروع هر درس بر روی مباحث آن طبقه‌بندی ويژه‌ای داشته باشيد اين‌که: 

-     کدام مبحث را خوب بلد هستيد؟

-     کدام مبحث بسيار مهم است؟

-     کدام مبحث نياز به توجه بيش‌تری دارد؟

-     کدام مبحث اولويت اول را برای مطالعه دارد؟

-      و...

 

3- براي خواندن فصل‌هايی که به يکديگر وابسته نيستند ابتدا سعی کنيد فصل‌‌هايی را اولويت اول مطالعه قرار دهيد که ارزش نمره‌اي بالاتری دارند و اين فصل‌ها را بيش‌تر بخوانيد و بعد از خواندن و تسلط بر آن‌ها به سراغ فصل‌های ديگر برويد.

 

4- تمام مثال‌ها و تمرين‌های کتاب درسی را حل کنيد و تلاش کنيد که به جواب آخر برسيد. اگر پاسخ اشتباه بود علت را بررسی کنيد و يک بار ديگر سؤال را برای خود حل کنيد.

 

5- بعد از اين‌که کتاب درسی را کامل کار کرديد سعی کنيد از مجموعه‌سؤالات امتحانات نهايی برای افزايش تسلط و تمرين بيش‌تر خود استفاده کنيد. تقريباً تيپ سؤالات امتحانات نهايی يکی است و شما با کار کردن اين کتاب با آمادگی ذهنی کامل سر جلسه حاضر می شويد.

 

6- هنگام مطالعه يک برگه برای يادداشت‌برداری نکات مهم و فرمول‌هايی که فکر مي‌کنيد مهم هستند داشته باشيد.

 

7- نکات سؤالات مهم و سؤالاتی را که اشتباه پاسخ داده‌ايد برای خود يادداشت کنيد.

 

8- روز قبل از امتحان می توانيد از اين يادداشت‌ها برای مرور نکات مهم خود استفاده کنيد.

 

9- روز قبل از امتحان از کلاسور ارزيابی براي مرور مهم‌ترين نکاتي که در طي يک سال در آزمون‌های کانون جمع‌آوري کرده‌ايد استفاده کنيد.

 

10- سر امتحان سعی کنيد سؤالات را با دقت بخوانيد و زير قسمت‌های مهم سؤال خط بکشيد. مثلاً اين‌که سرعت را بر اساس کيلومتر بر ساعت يا متر بر ثانيه می خواهند.

 

11- در حين امتحان اگر متوجه شديد که سؤال را بلد نيستيد خود را درگير آن نکنيد؛ زيرا وقت‌تان را از دست می دهيد و دچار استرس می شويد و باعث می شود حتی سؤالاتی را که بلد هستيد نتوانيد به خوبی جواب دهي

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.