×
میز کار   پروفایل  

نیمسال اول به پایان رسید، از این به بعد چطور پیشروی داشته باشیم؟

نیمسال اول به پایان رسید، از این به بعد چطور پیشروی داشته باشیم؟


:sparkle: امتحانات نوبت اول
:bangbang: اولویت با دروس اختصاصی نیست! در بحث تشریحی به تمام دروس باید اهمیت بدهیم و به ضرایب دروس در امتحانات نهایی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
با جدیت هرچه تمام تر تمامی تمرینات آخر دروس و فصول کتابهای درسی را حل کنید. نکات تکرار شونده و کلیدی که در سوالات مشاهده میکنید را جدی بگیرید. این نکات به شکل ترکیبی در سوالات کنکور نیز بکار میروند.
:grey_exclamation:به هیچ وجه کل کتاب و یا حتی بخش زیادی از کتاب را به شب امتحان موکول نکنید. دروس را بصورت تکه تکه و درس محور یا فصل محور مطالعه کنید تا مباحث روی هم جمع نشوند. انجام این کار به این علت است که اگر ایراد یا مشکلی در مبحثی دارید تا قبل از شب امتحان آنرا رفع کنید و شب امتحان صرفا مرور و حل نمونه سوال داشته باشید.

:sparkle: استراتژی مطالعه در بازه امتحانات نوبت اول
مطالعه را از مباحثی شروع کنید که به هر دلیل در آنها مشکل دارید یا مطالعه آنها برایتان دشوار است. دشوار بودن یک مبحث صرفا به معنی بلد نبودن و یا یاد نگرفتن مبحث نیست! ممکن است از لحاظ حجم مطالب، مبحث دشوار بنظر برسد یا مبحث مملو از فرمولهای مختلف باشد که حفظ کردن امثال این فرمولها سخت باشد. لذا مطالعه را اصطلاحا از نقطه ضعف خودتان آغاز کنید که بعد از مطالعه مبحث و اتمام مبحث، آسودگی خاطر داشته باشید و این آرامش فکری باعث میشود مطالب را بهتر فراگیرید و خوب به یاد آورید.

:sparkle: دو راهی پایه و امتحانات نیمسال اول
:interrobang: پایه بخونم یا نیمسال اول؟
در دوران امتحانات نوبت اول طمع نکنید!
در این دوران شما باید با تسلط و جدیت کامل مباحث نیمسال اول را مطالعه و یادگیری دقیق داشته باشید. در این مدت شما نباید با یک دست دوتا هندوانه بردارید! باید یک کار را به فرجام برسانید که آن هم ،نیمسال اول دوازدهم است. بعد از این مدت ،نوبت به مباحث پایه میرسد و تمرکز حداکثری شما را به خود معطوف میکند. پس دقت کنید و با هوشیاری مسیر را طی کنید.

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.