×
میز کار   پروفایل  

روش های صحیح مطالعه را بیاموزید

روش های صحیح مطالعه را بیاموزید

-روش صحیح مطالعه برای کنکور به شما یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که برای موفقیت در آزمون کارشناسی و ارشد و دکتری باید بر آن مسلط باشید. همه‌ی ما می‌دانیم مطالعه‌ی کنکوری با مطالعه برای امتحانات عادی دانشگاه متفاوت است. برای کنکور شما باید درس‌های مختلفی را در نهایتاً یک‌ سال مطالعه کنید تا در یک آزمون چندساعته موفق شوید.

مزیت مطالعه صحیح
شیوه صحیح مطالعه ،چهار مزیت عمده زیر را به دنبال دارد:

۱- زمان مطالعه را کاهش میدهد.
۲- میزان یادگیری را افزایش میدهد .
۳-مدت نگهداری مطالب در حافظه را طولانی تر می کند.
۴- بخاطر سپاری اطلاعات را آسانتر می سازد.
درس خواندن برای بسیاری از افراد  از سخت‌ترین کارهای دنیاست.
علت این امر می‌تواند عدم آگاهی آن‌ها از روش‌های صحیح و اصولی مطالعه باشد. در واقع درس خواندن هنری‌ست که ظرافت‌‌های خاص خود را دارد، در صورتی که این ظرافت ‌ها به کار گرفته شود، موفقیت می‌تواند به دست آید. بسیاری از دانشجویان از زمان‌های قدیم به دنبال شیوه‌های درست درس‌خواندن بوده اند و از شیوه‌هایی مانند حفظ کردن گرفته تا حبس کردن خود در یک اتاق استفاده می‌کنند تا مطالب را در ذهن خود ذخیره کنند. 
انجام‌دادن روش صحیح مطالعه به لوازم و عواملی نیاز دارد که لازم است آن‌ها را فرا بگیرید. درس‌خواندن برای بسیاری از افراد از سخت‌ترین کارهای دنیاست. علت این امر می‌تواند ناآگاهی آنان از روش‌های صحیح و اصولی مطالعه باشد. درواقع درس‌خواندن هنری ا‌ست که ظرافت‌های خاص خود را دارد. اگر این ظرافت‌ها به کار گرفته شود، موفقیت می‌تواند به دست آید.

بسیاری از دانشجویان از زمان‌های قدیم به‌دنبال شیوه‌های درست درس‌خواندن بوده‌اند و از شیوه‌هایی، مانند حفظ‌کردن گرفته تا حبس‌کردن خود در یک اتاق، استفاده می‌کنند تا مطالب را در ذهن‌شان ذخیره کنند، اما گاه متوجه شده‌اند تمامی آنچه خوانده‌اند فراموش کرده و تنها وقت خود را هدر داده‌اند.
یافتن اهداف مطالعاتی
در ابتدای مطالعه‌ی هر درس برای خود اهداف مطالعاتی آن بخش را مشخص کنید. بخش‌های مختلف فصلی که می‌خواهید مطالعه کنید و سؤال کلیدی را در نظر بگیرید که فصل می‌خواهد به شما بیاموزد. این کار به شما کمک می‌کند هدف کلی آن را بیابید و تا بخش آخر درس می‌توانید ارتباط بخش‌های مختلف به هم را متوجه شوید.

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.