×
میز کار   پروفایل  

چرا در آزمون نباید غیبت داشته باشیم؟

چرا در آزمون نباید غیبت داشته باشیم؟

1- اگر ملزم باشید که حتماً در آزمون شرکت کنید انگیزه‌ی شما را برای تلاش بیش‌تر می‌شود.

2- حتی اگر به برنامه نرسیده‌اید یا آمادگی لازم را ندارید، در آزمون شرکت کنید و خود را در این شرایط بسنجید؛  زیرا بدترین نتیجه از غیبت بهتر است و همین افت، انگیزه‌ای است برای جبران.

3- برترها غیبت نمی‌کنند یا کم‌ترین غیبت را دارند؛ نه به این دلیل که همیشه آمادگی کامل دارند بلکه به دلیل اهمیت ویژه‌ای است که هر آزمون دارد.

4- هر دو هفته زمان استانداردی برای سنجش خود و روش مطالعه‌تان است تا اگر بعد از ارزیابی آزمون به اشتباهی پی بردید سریع برطرف کنید. در صورت غیبت فاصله‌ی بین 2  آزمون یک ماه شده و سبب می‌شود از برنامه جدا شوید.

5- اکثر دانش‌آموزانی که به دلیل امتحانات مدرسه غیبت کرده‌اند ساعت مفید رضایت‌بخشی در روز جمعه  نداشتند در صورتی که اگر در آزمون شرکت می‌کردند از ساعت 8 صبح به صورت مفید استفاده می‌شد.

6- آزمون‌ها برنامه‌ای است؛ یعنی غیبت در آزمون شبیه حذف چند صفحه از وسط یک کتاب است.

7- به دلیل غیبت در آزمون بعد، آزمون غیر حضوری مربوط به آن را انجام نمی‌دهید و دفترچه‌ی آزمون غیر حضوری آزمون بعدی را هم از دست می‌دهید.

8- هر چه تعداد آزمون‌های شما بیش‌تر باشد کیفیت کارنامه‌های جامع، مبحثی و... بهتر و واقعی‌تر خواهد بود.

9- همیشه تلاش تنها عامل موفقیت نیست؛ بسیاری از دانش‌آموزان با وجود آمادگی در جلسه‌ی آزمون دچار مشکل می‌شوند. به طور مثال استرس، عدم مدیریت زمان و کمبود وقت و بی‌دقتی. بهترین راه‌حل آن تمرین در جلسه‌ی آزمون‌ها به طور مداوم است.

نویسنده : یگانه پورذکریا

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.