×
میز کار   پروفایل  

جمع بندی پایه دهم و یازدهم در تابستان

جمع بندی پایه دهم و یازدهم در تابستان

 

⚫خلاصه نویسی 

 به معنای مختصر­نویسی عبارت­‌ها و جملات به زبان خود فرد پس از مطالعه کامل یک متن در جهت فهم و درک بهتر مطالب است.

همان­طور که همه ما می‌­دانیم خلاصه‌ نویسی در مسیر یادگیری و تثبیت مفاهیم در ذهن در دوران آمادگی برای کنکور  بسیار مفید و کاربردی بوده و بر میزان پیشرفت و یادگیری تاثیر بسیاری می­‌گذارد. باتوجه به این موضوع، اکثر افراد از اهمیت این عمل باخبر هستند ولی از شیوه اصولی و درست نوشتن آن آگاهی ندارند.

⚫سحرخیزی

پایبندی به برنامه درسی نیاز به انرژی و انگیزه دارد که این ها با سحرخیزی به دست می آیند، ساعات ابتدایی روز بهترین زمان برای یادگیری هستند، چون که بازدهی مغز در میزان حداکثری خود قرار دارد و از تنش های روزانه به دور است، پس هرچه در ذهن کاشته شود، به ثمر خواهد رسید.

🚫شب بیداری ممنوع

برای بیدار شدن در ساعات ابتدایی روز، می بایست شب را به خوبی استراحت کنید؛ کم خوابی بلای جان دانش آموزان کنکوری است و زحماتشان را به باد خواهد داد.

⚫دوری از فضای مجازی و موبایل

این موضوع به این معنا نیست که به کلی موبایل و فضای مجازی را از برنامه زندگی خود خارج کنید، بلکه باید محدودیت هایی را برای آن وضع کنید و تنها در ساعات خاصی به خود اجازه ورود به آن را بدهید تا وقتتان از دست نرود.

⚫تمرکز بر روی دروس

یک دانش آموز کنکوری نمی تواند انرژی و تمرکز خود را بر روی موضوعات مختلفی بگذارد، به عبارت دیگر نباید با یکدست چند هندوانه برداشت؛ درس خواندن را هدف اصلی خود قرار دهید و بطور کامل بر روی آن تمرکز داشته باشید.

⚫وسواسی نباشید.

دائم با خود سر اینکه چرا این درس را نمیفهمم، چرا درصدهایم اینگونه است و چرا کم خوانده ام نزاع نداشته باشید؛ با آرامش و اطمینان به خود مطالعه را دنبال کنید و با صبوری به خواسته هایتان دست پیدا کنید.درس های خوانده شده را در همان روز مرور کنید

مرور و تست زنی در روز خواندن درسنامه و یا دیدن آموزش، یادگیری را به حداکثر خود می رساند و مطالب را در ذهنتان تثبیت می کند؛ با این روش در صورت فراموشی مطالب، با نگاه به آن سریعا همه چیز را به خاطر خواهید آورد.

🚫مقایسه ممنوع

خود را با دوستان و همکلاسی هایتان مقایسه نکنید، بلکه خود را نسبت به شرایط قبلی خود مقایسه کنید؛ هر کس شرایط خاص خودش را دارد، پس از خود انتظارهای دورازخود نداشته باشید

نویسنده : فاطمه سهرابی

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.