×
میز کار   پروفایل  

امتحان ابزاری بسیار موثر در بهبود و تکمیل یادگیری است

امتحان ابزاری بسیار موثر در بهبود و تکمیل یادگیری است

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا ما در کانون این همه آزمون می گیریم و اکثر رتبه های برتر کنکور در تعداد بسیار زیادی آزمون شرکت می کنند؟

جواب بسیار روشن است:

 (( امتحان ابزاری بسیار موثر در یادگیری است)) 

می پرسید چرا و چگونه ؟

باز هم پاسخ روشن است:

 یکی از عوامل بسیار مهم هنگام یادگیری داشتن تمرکز کافی و دوری از عوامل برهم زننده تمرکز است و شما در زمان امتحان دادن به دلایل بسیار زیاد تقریبا بیشترین تمرکز را خواهید داشت برای مثال اجبار نشستن در یک جا حداقل برای یک ساعت  ، اجبار در نوشتن و تلاش برای کسب بهترین نتیجه ممکن ، وجود سکوت و آرامش نسبی در جلسه امتحان ، وجود نظم نسبی در جلسه امتحان ، کم بودن عوامل مزاحم در جلسه امتحان ، پشت صندلی نسبتا مناسب امتحان دادن و در دسترس بودن کاغذ و قلم مناسب، توجه به زمان و تلاش برای استفاده درست از آن درجلسه امتحان و تلاش ویژه برای به خاطر آوردن مطالب خوانده شده در جلسه امتحان ، همگی باعث می شوند شما در جلسه امتحان بسیار عمیق و دقیق و با تمرکز زیاد راجع به مطالب خوانده شده فکر کنید و موضوعات را با کمک امتحان به خاطر بیاورید و آن ها را در ذهن مرتب کنید و به همین جهت امتحان یکی از بهترین و قوی ترین روش های بازیابی و در نتیجه یادگیری و افزایش سرعت عمل در پاسخ دادن به سوالات  می باشد.

حال اگر این امتحان برنامه ای هم باشد ( آزمون برنامه ای )یعنی از قبل  معلوم باشد که شما چه قسمتی از مطالب را برای هر امتحان لازم است  بخوانید و همان را آن امتحان دهید ،تاثیر آن چند برابر خواهد شد.

و باز اگر بعد ا ز امتحان بلافاصله سوالات را بررسی کنید و دلایل اشتباهات خود را بیابید ( تحلیل آزمون ) تاثیر آن صد چندان خواهد شد.

ضمنا اگر قبل از خواندن مباحث و موضوعات در دروس مختلف ( البته در مطالب و مباحثی که قبلا خوانده شده است و اطلاعاتی نسبی در مورد آن ها در ذهن دارید) به سوالاتی در مورد موضوعی که قرار است بخوانید پاسخ دهید یعنی  این سوالات را امتحان دهید ، بعدا هنگام مطالعه اصطلاحا یادگیری شما جهت دار می شود یعنی متوجه می شوید که لازم است کدام مطالب را با دقت بیشتر بخوانید و از کدام مطالب سریع تر عبور کنید.

خیلی وقت ها شما بعد از شرکت در امتحان احساس می کنید مطالب را تازه بخوبی فهمیده اید که به دلایل توضیح داده شده و به درستی چنین حسی را تجربه می کنید.

پس به دور از هرنگرانی  خصوصا نگرانی از نتیجه و با آرامش کامل در امتحانات شرکت کنید و از فواید آن درتکمیل فرایند یادگیری خود لذت ببرید.

آزمون های هدیه کانون زمان مناسبی است که این تجربه ارزشمند یادگیری را مجانا تجربه کنید.

حتی امتحانات میان ترم و پایان ترم شما در مدرسه را هم این تاثیر مهم را دریادگیری تان دارد.

پس با اصلاح دید خود نسبت به امتحان از فواید ارزشمند و موثر آن در تکمیل یادگیری بهره مند شوید.

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.