×
میز کار   پروفایل  

عادت‌های وقت‌گیر را ترک کنید

عادت‌های وقت‌گیر را ترک کنید

امروز باز هم سراغ یک ضرب‌المثل کاربردی و باحال می رویم تا ببینیم چیزی نصیب‌مان می‌شود یا خیر؟

حتماً همه شما بین دوستان‌تان کسانی را دارید که روزها و ساعت‌های زیادی را صرف آماده‌سازی و چیدمان ظاهرِ کار می‌کنند.

یادم هست در سال کنکور در پانسیون مطالعاتی‌ای که مشغول به مطالعه بودم یکی از دوستان بود که تا می‌آمد بطری آب و لیوان چای و ظرف غذایش را پر کند و تنظیم نور و زاویه صندلی و چیدمان کتاب‌هایش را انجام بدهد زمان پارت تمام شده بود و نهایتا شاید می‌توانست از ۶ ساعت دو ساعت مطالعه داشته باشد.

البته این همه ماجرا نیست؛ خیلی از دوستان هم هستند که بیشتر از خودِ درس در حواشی مربوط به درس و خریدها و کلاس‌ها زمان می‌گذرانند. خیلی‌ها را می‌شناسم و می‌شناسید که نیمی از زمان مطالعه روزانه‌شان را در کلاس‌های تست یا فروشگاه‌های کتاب و یا در حال بحث بر سر اینکه کدام بسته آموزشی و کدام دبیر بهتر است می‌گذرانند، فارغ از اینکه همه این اشخاص و منابع آمده اند برای تسهیل فرایند مطالعه ما و نه چیز دیگر. مبادا اینقدر در دریای حواشی کنکور غرق شویم که یادمان برود متن کتاب زیست شناسی و نکات حفظی شیمی و لغات ادبیات فارسی را بخوانیم.

به هر تقدیر امیدوارم جزو هیچ کدام از این دو گروه که خدمت‌تان عرض شد نبوده باشید و یا اگر هم هستید خیلی زودتر از آنکه دیر شود این موضوع را تغییر بدهید.

رفقا، چیزی که روز کنکور به کمک شما می‌آید و البته کمک‌کردن اش تضمینی است ساعت مطالعه شما و تعداد تست‌هایی است که حل کرده‌اید. هیچ کس قرار نیست به دلیل کار‌کردن با فلان منبع یا استاد فلانی و یا تعداد کتاب‌هایی که خریداری کرده اید به شما صندلی دانشگاه تعارف کند. یاد بگیرید به جای دنبال بهترین‌ها بودن و وقت زیاد برای این موضوع صرف کردن بیشترین استفاده را از منابع و دبیران‌تان داشته باشید.

پس عادت‌های وقت‌گیر درس‌خواندن‌تان را ترک کنید لطفاً.

 

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.