×
میز کار   پروفایل  

7 دلیل مهم برای شروع قدرت مند در آزمون‌ها

7 دلیل مهم برای شروع قدرت مند در آزمون‌ها

همه ی ما از تاثیر شروع هوشمندانه آگاه هستیم یا خودمان از نزدیک موارد مربوط به دیگران را لمس کرده ایم. مهم ترین موضوع مربوط به شروع هوشمندانه به حضور فعال در محیط، کسب حداکثری اطلاعات شخصی سازی شده فعلی و طراحی و برنامه ریزی منعطف برای آینده نزدیک در چند مرحله است.

کانون در مهر امسال 2 آزمون هدیه رایگان ویژه دانش آموزان کانونی و غیر کانونی طراحی کرده است. همان طور که می دانید آزمون 8 مهر اولین آزمون اصلی کانون از مهر ماه مطابق برنامه راهبردی است.

یعنی در فاصله دو هفته با حضور در آزمون های هدیه و رایگان 1 مهر و 15 مهر علاوه بر آزمون 8 مهر 3 بازخورد موثر از وضعیت خودتان دریافت خواهید کرد. در ادامه 7 دلیل مهم حضور در آزمون های ویژه مهر ماه ارائه شده است.

1- آزمون های جمع بندی: آزمون 8 مهر و دو آزمون هدیه آزمون های جمع بندی مباحث سال قبل هستند. کنکوری ها مباحث دروس دهم و یازدهم را آزمون می دهند. شناسایی نواقص یادگیری مباحث سال گذشته برنامه ریزی هدف مند تری را جهت بهبود وضعیت تان ارائه می کند.

2- آزمون تعیین سطح: دانش آموزان با حضور در آزمون های ویژه مهر ماه از وضعیت اولیه خود آگاه می شوند و عرض از مبدا خود را در جمع دانش آموزان کانونی و غیر کانونی مشخص می کنند.

3- سکو های مقایسه: آزمون های جامع با بودجه بندی یکسان مباحث را می گویند که معیار بسیار مهمی برای مقایسه وضعیت می باشد. سکو های مقایسه به فاصله زمانی هر چند ماه یک بار بازخورد منطقی از شما ارائه می کند. البته توجه داشته باشید به دلیل شرایط یکسان آزمون 1 مهر، 8 مهر و 15 مهر سه سکوی مقایسه در دسترس دارید که با هم افزایی اطلاعات این 3 آزمون  اطلاعات معیار بسیار مستحکم سکوی مقایسه مهر ماه را در اختیار خواهید داشت.

4- بازیابی: پاسخ گویی به سوالات قبل از مطالعه تشریحی یا مرور را بازیابی می گویند. بازیابی مزایایی هم چون شناسایی نقاط قوت و نقاط چالشی، فشار آوردن بیش تر به ذهن و بازچینش اطلاعات و ماندگارتر شدن مطالب، توجه بیش تر به جزئیات، شناسایی تیپ بندی سوال ها و مباحث ارزشمند تر، سنجش توهم فراموشی و توهم یادگیری و ... دارد. بخشی از سوالات مطرح شده در آزمون های مهر ماه مباحث نگاه به آینده است که با بازیابی می توانید زودتر موضوعات و نکات مباحث پیش رو را شناسایی کنید. 

5- فراشناخت: یعنی مدیریت تفکر. یعنی تفکر برای تفکر. هر چه قدر فراشناخت  بیش تر داشته باشید نحوه فکر کردن خودمان را بیش تر می شناسید و مسیر نزدیک تر به واقعیت خودمان را برنامه ریزی می کنید. حضور در آزمون های مهر ماه به دلیل کسب داده های مختلف از دروس و مباحث مختلف به رسیده به فراشناخت شروع سال برای تمرکز بر برخی از مباحث و دروس که اهمیت بسیار دارند کمک شایانی می کند. مثلاً برای کنکوری ها این که نحوه پاسخ گویی شان به زوج درس ها چه گونه باشد یکی از تصمیم های فراشناختی است.

6- ارزیابی از ارزش افزوده: این مفهوم در دو سکوی مقایسه معنا پیدا می کند. ارزیابی از ارزش افزوده: اندازه گیری میزان پیشرفت از دروس مختلف در یک بازه زمانی معین با شرایط یکسان بودجه بندی. اهمیت حضور و ارائه واقعی از خودتان در آزمون های مهر ماه علاوه بر مزایای اطلاعات کسب شده بلافاصله بعد از حضور در این آزمون ها، در سکوی مقایسه ای دی و بهمن و فروردین ماه خود را نشان می دهند. چرا که در سکوی مقایسه بعدی ارزیابی از ارزش افزوده خود را خواهید داشت. 

7- تحلیل و به روز رسانی روش: مهم ترین خروجی کاربردی با حضور در آزمون های مهر ماه به عنوان آزمون جمع بندی، آزمون تعیین سطح و سکوی مقایسه تحلیل و به روز رسانی روش است. به این معنا که اگر این آزمون ها سکوی دوم مقایسه باشند(دانش آموزانی که از تابستان به کانون آمده اند و در آزمون 17 تیر شرکت کرده اند سکوی اول را فتح کرده اند) با بررسی موشکافانه دفتر برنامه ریزی به عنوان معیار زحمت و تلاش و میزان ساعت مطالعه انجام شده به عنوان کمیت کار، نحوه درس خواندن با چه روشی و چه گونه خواندن و تست زدن و ارزیابی کردن به عنوان کیفیت کار و از چه منابعی و به چه ترتیبی از منابع استفاده کردن به عنوان مهندسی منابع می باشد.

اگر از مهرماه شروع کرده اید این اطلاعات و ارزیابی گرانبها را در چند ماه بعد در سکوی مقایسه و جمع بندی دیگر در اختیار خواهید داشت. ما زمانی می توانیم موضوعی را بهبود دهیم که ابتدا اطلاعات اولیه و گام به گام از آن داشته باشید و در ادامه اطلاعات قابل قبول اندازه گیری باشند.

با حضور در آزمون های مهر ماه اطلاعات ارزشمندی از گذشته در اختیار خواهید داشت و با ارزیابی، اصلاح و بهبود برای گام های بعدی برنامه ریزی خواهید کرد.

پیوسته و هدف مند پیش بروید.

نویسنده : احسان عالی زاده

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.