×
میز کار   پروفایل  

چالش‌های مشاوره‌ای: برنامه‏‌ریزی شفاف برای هفته‌‏ی آخر + 1 نقد

چالش‌های مشاوره‌ای: برنامه‏‌ریزی شفاف برای هفته‌‏ی آخر + 1 نقد

هفته‌ی آخر به یک برنامه‌ریزی شفاف نیاز داریم.

 ما از عصر جمعه تا عصرِ آخرین روز هفته، نیاز به برنامه‌ریزی داریم:

1. آزمونِ ۳ تیر را قدر بدانید و به ارزش‌های آن بی‌­توجه نباشید! برای تحلیل، مطالعه و دستاوردهای آن، یک­‌ونیم روز وقت بگذارید و تا عصر شنبه درس‌ها و پیام‌های آن را مرور کنید.

2.  از صبح یکشنبه به بعد فقط سه یا چهار روز وقت دارید، پس برای یک به یک درس‌ها، به تناسب و فراخور، زنگِ تورق، تعریف کنید. (سه درس در یک روز)

3. منبع اصلیِ مطالعاتی، یادداشت‌های کم‏‌حجم و پرمغز، یافته‌های شخصی‌تان از تجربه‌ی روش سه روز یک بار و سؤالات نشان‌دار همین دو­ماهه است، که حالا نیاز به طبقه‌­بندیِ دوباره‌ی آن در حافظه دارید.

4. برای هموار کردنِ مسیر مطالعاتی این چند روز، از یک آزمونِ مجموعه‌ای که تاکنون استفاده نکردید به صورت تک‌درس در زنگ‌های تورق کمک بگیرید و تک‌تک سؤال‌های هر درس را مطالعه کنید. مثلاً در زنگِ تورقِ درس زیست، ۵۰ سؤال به همراه یادداشت‌های ارزنده‌تان، ویرایش خواهد شد و برایِ چگونگیِ مدیریتِ پاسخ‏گوییِ این درس برای کنکور تصمیم خواهید گرفت.

5. حالا پس از چند هفته روشِ بازیابی در دوران جمع‌بندی (امتحان و بعد مطالعه) و گذراندن یک دوره‌ی یادگیریِ پر‌نشاط و توأم با چالش، باید روزهایی بی‏‌هیاهویِ نمره و درصد و تراز، اشکال و اشتباه، دقت و سرعت و...  را سپری کرد و به آخرین روزِ هفته رسید.

6. امیدوارم در این روزهای پایانی، وجود و همراهی خانواده، به‌ویژه پدران و مادران که شما بهترین آرزوهایشان هستید به شما دلگرمی و اطمینان خاطری جاودانه بدهد.

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.