×
میز کار   پروفایل  

مبانی پیشرفت هدف مند

مبانی پیشرفت هدف مند

همه دانش آموزان موفق برنامه مطالعاتی و اجرایی دارند. این چگونگی اجرا حاصل خرد آن هاست. درس گرفتن از تجربه های گذشته. سال ها یا ماه ها تلاش و به کارگیری برنامه آن ها را به یک تدبیر در اجرا رسانده است. خود را می شناسند و با آگاهی برنامه موفق خود را پیاده می کنند. یکی از اصلی ترین ویژگی های یک برنامه موفق نظم است. نظم های تکرار شونده در هر کاری راه گشا هستند. اما باید توجه کرد که این نظم در مسیر درست نیز قرار بگیرید. ممکن است یک برنامه دقیق و با دقت کافی و نظم ساختار مند داشته باشید ولی مسیری را انتخاب کنید که رسیدن به هدف را به چالش بکشاند.

برای رسیدن به هدف باید هم به نظم توجه کرد و هم نظام. به عبارتی نظم به عملکرد اجرایی فردی و نظام به عملکرد مطابق یک برنامه جامع اشاره می کند. نظام در برنامه کانون برنامه راهبردی است. چهارچوب اصلی مسیر. این چهارچوب تقسیم بندی پروژه ها را مشخص کرده است. هر پروژه روی چه مباحثی متمرکز شده است؟ سکوهای مقایسه کدام آزمون ها هستند و اهمیت آن ها چیست؟ در هر آزمون از چه صفحاتی سوال پرسیده می شود؟ میزان پیش روی در هر آزمون چگونه است؟ و ...

اجرای برنامه راهبردی  پیروی از یک نظام است. اجرا براساس خصوصیات فردی و آموزشی شخصی به نظم بر می گردد یعنی توجه به کمیت و کیفیت. چند ساعت مطالعه، از چه منابعی، با چه نسبتی از مطالعه تشریحی و تستی، مرور با چه دوره زمانی و ... .

هر دانش آموز براساس برنامه شخصی سازی شده خود( نظم) و حرکت در مسیر جامع، هماهنگ و مطمئن برنامه راهبردی( نظام) به حداکثر مطلوب خود خواهد رسید.

در فصل تابستان با مرور دروس سال قبل و پیش خوانی سال جدید می توانید به حداکثر شناخت از خود مطابق برنامه راهبردی برسید و اهمیت آن را دریابید. هم چنین تلفیق برنامه شخصی و برنامه راهبردی را تمرین خواهید کرد و به آگاهی بیشتری در این زمینه خواهید رسید که در ادامه مسیر پیشرفت هدف مند کمک شایانی به شما خواهد کرد.

پیوسته و هدف مند پیش بروید.

موفق خواهید شد.

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.