×
میز کار   پروفایل  

در انتخاب رشته اولین قدم مشورت کردن با ...

در انتخاب رشته اولین قدم مشورت کردن با ...

اولین قدم مشورت کردن با خودتان و بعد خانواده و بعد مشاور است.

این جمله به این معناست که شما رتبه خودتان را در کارنامه مشاهده کردید و حالا وقت مهم انتخاب رشته است.

برای خودتان حتما دو یا سه رشته مد نظر داشته باشید.

سه دسته دانش اموز از نظر رتبه وجود دارد:

  1. 1- دسته ای از دانش اموزان به همان رتبه ای که می خواستن دست یافته اند (منظور رتبه های تک رقمی و دو رقمی است) که راحت تر رشته مورد نظر خود را می توانند انتخاب کنند.
  2.  
  3. 2- دسته ای از دانش اموزان هم ممکن است به رتبه ای که می خواستن به هر دلیلی دست پیدا نکرده باشند که در این حالت با این سوالات رو به رو می شوید:
  4.  

الف) من ایا حاضر هستم با رتبه ای که دارم در یکی از رشته های پرطرفدار در یک شهر دیگه ای بروم؟ یا فقط می خواهم در شهر خودم باشم؟

ب) من ایا حاضر هستم با رتبه ای که دارم در یکی از رشته های پرطرفدار در شهر خودم یا شهر دیگه ای ولی دانشگاه هایی که دارای شهریه هستند بروم؟ 

ج) من ایا حاضر هستم با رتبه ای که دارم در یکی از رشته های پرطرفدار در شهر خودم یا شهر دیگه ای در دانشگاه های دارای تعهد بروم؟ 

در این حالت شما باید سوالات بالا را به خودتان جواب دهید و بعد با خانواده خود مشورت کنید و سوالات بالا را هم از خانواده بپرسید.

  1. 3- دسته ای از دانش اموزان هم رتبه شان از رشته های پرطرفدار دور است ولی می توانند سایر رشته های دیگر را انتخاب کنند که در این حالت دانش اموز باید لیست رشته ها را از دفترچه مشاهده کند و در مورد رشته ها و بازار کار و درامد و اینکه ایا مقاطع بالاتر دارد یا خیر را بررسی کنند در نهایت سه رشته برای خود انتخاب کند و بعد با خانواده خود در مورد این سه رشته و اولویت بندی این سه رشته مشورت کنند شاید خانواده با اطلاعاتی که داشته باشد رشته های دیگه ای به شما معرفی کنند و در نهایت سوالات زیر را از خودتان و بعد خانواده بپرسید.
  2.  

الف) من ایا حاضر هستم با رتبه ای که دارم در یکی از این سه رشته در یک شهر دیگه ای بروم؟ یا فقط می خواهم در شهر خودم باشم؟

ب) من ایا حاضر هستم با رتبه ای که دارم در یکی از این سه رشته در شهر خودم یا شهر دیگه ای ولی دانشگاه هایی که دارای شهریه هستند بروم؟ 

 

در نهایت به یک هدف مشترک با خودتان و خانواده می رسید و برای نهایی کردن تصمیم می توانید با مشاوران کنکور در ارتباط باشید که ممکن مواردی بیان کنند که شما به انها دقت نکرده باشید و باعث تغییر تصمیم شما شود.

 

پس اول خودتان بعد خانواده و بعد مشاور در انتخاب رشته صحیح به شما می توانند کمک کنند.

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.