×
میز کار   پروفایل  

10 سوال پر تکرار مربوط به آزمون 8 بهمن را بدانید

10 سوال پر تکرار مربوط به آزمون 8 بهمن را بدانید

1- ویژگی های مهم آزمون 8 بهمن چیست؟

 1-  آزمون  8 بهمن پایان پروژه چهارم است 

2- دومین ایستگاه جبرانی است( آزمون 7 فروردین ایستگاه جبرانی بعدی است).

3- برای پایه ها دوره ی نیمسال اول است و برای دوازدهمی ها دوره درس های پایه دهم و یازدهم است.

4- آزمون 8 بهمن و 7 فروردین سکوی مقایسه ای هستند. پس به هیچ وجه در آزمون 8 بهمن غیبت نکنید.

5- برای کنکوری ها سومین سکوی مقایسه ای است. دانش آموزان می توانند نتایج این آزمون را با آزمون 18 تیر و 9 مهر مقایسه کنند.مباحث آزمون های مقایسه ای کاملا یکسان است. آزمون 7 فروردین چهارمین سکوی مقایسه ای است.


2- پاسخ گویی به زوج درس ها برای دوازدهم ریاضی ، تجربی و انسانی در آزمون 8 بهمن به چه صورت است؟

در گروه ریاضی و تجربی در آزمون 8 بهمناین امکان فراهم شده تا بتوانید به تمام زوج درس ها و یا به انتخاب خودتان به فقط به یک زوج درس پاسخ دهید.  انتخاب با شماست. توصیه ما این است که به کل سوال های پایه اعم از قسمت اجباری است و زوج کتاب ها پاسخ دهید و به دریافت کارنامه ی سکوهای مقایسه ای،‌سنجش دقیقی از وضعیت درس های پایه خود داشته باشید.

توجه: تعداد سوال های قابل پاسخگویی برای هر دو گروه از دانش آموزان که می خواهندبه سوال های زوج درس پاسخ دهند یکسان است. پس از نظر تعداد سوال و زمان پاسخگویی با توجه به انتخاب بسته ها مشکلی وجود ندارد و تفاوت زمانی وسوالی نخواهید داشت.

برای دوازدهم تجربی

دوازدهم تجربی زوج درس فیزیک و شیمی را دارید. برای هر کدام از زوج درس ها(فیزیک 1، فیزیک 2، شیمی 1 و شیمی 2) ، دو بسته 15 سوالی در نظر گرفته شده است. در مجموع با انتخاب هر کدام از زوج درس ها به 60 سوال پاسخ باید بدهید.

مثال 1: می توانید به همه زوج درس ها پاسخ دهید. یعنی یک بسته 15 سوالی فیزیک 1،‌ یک بسته 15 سوالی فیزیک 2،‌ یک بسته 15 سوالی شیمی 1 و یک بسته 15 سوالی شیمی 2 را پاسخ دهید 

مثال 2: یا می توانید فقط یک زوج درس را انتخاب کنید مثلا به بسته های 15 سوالی فقط فیزیک 1 و 2 پاسخ دهید یا اینکه فقط به شیمی 1 و 2 پاسخ دهید. 

مثال 3- یا از هر زوج درس هر کدام را که می خواهید انتخاب کنید. 

برای دوازدهم ریاضی 

دوازدهم ریاضی دو زوج درس فیزیک و شیمی دارید. برای زوج درس فیزیک 1 و 2 برای هر پایه دو بسته 15 سوالی است و برای زوج درس شیمی 1 و 2 برای هرپایه دو بسته 10 سوالی در نظر گرفته شده است. در مجموع با انتخاب هر کدام از زوج درس ها به 50 سوال پاسخ باید بدهید.

مثال 1: می توانید به همه زوج درس ها پاسخ دهید. یعنی یک بسته 15 سوالی فیزیک 1،‌یک بسته 15 سوالی فیزیک 2،‌یک بسته 10 سوالی شیمی 1 و یک بسته 10 سوالی شیمی 2  است. 

مثال 2:  می توانید فقط یک زوج درس را انتخاب کنید وبه  هر دو بسته سوال آن پاسخ دهید انتخاب کنید. مثلا دو بسته 15سوالی از  هر کدام از پایه های فیزیک 1 و 2 یا از پایه های شیمی 1 و 2.

مثال 3- یا می توانید  از هر زوج درس هر کدام را که می خواهید انتخاب کنید.  

 برای دوازدهم انسانی

دوازدهم انسانی زوج درس تاریخ 1 و تاریخ 2  و جغرافیای 1 و 2 دارید. هر زوج درس 20 سوال دارد. 

با توجه ماهیت این دو درس فقط به یک زوج درس پاسخ دهید. 

یا باید به تاریخ پایه (دهم و یازدهم) یعنی به 20 سوال پاسخ دهید یا باید به جغرافیای پایه(دهم و یازدهم) به 20 سوال پاسخ دهید.


3-هنوز امتحان های نوبت اول تموم نشده چطوری باید درس های پایه را بخوانیم؟

 بعد از پایان امتحانات، برنامه ریزی کنید و روی زوج درسی که در نیم سال اول آزمون داده اید تمرکز کنید .همچنین برای انتخاب سایر درس ها می توانید از کارنامه ی 5 نوع درس استفاده کنید.ابتدا از کتاب جمع بندی پایه(دهم و یازدهم) ،یک آزمون بدهید سپس شروع به ارزیابی آزمون کنید و تا جایی که می رسید با این آزمون ها پیش بروید. مباحثی که از بعضی درس ها باقی می ماند در برنامه ی راهبردی علامت بزنید و در تابلوی نوروزی وارد کنید تا برای آزمون 7 فروردین آن مباحث را مطالعه و تکمیل کنید.  در آزمون 8 بهمن سعی کنید به هر دو پایه پاسخ دهید تا در سکوی مقایسه ی 7 فروردین متوجه میزان پیشرفت خود بشوید(یکی از پایه ها برای شما بعنوان تعیین سطح می شود و می توانید چند از 10 خود را با آن مقایسه کنید)


 4-از چه روشی برای مطالعه ازمون 8 بهمن استفاده کنیم؟

مسلما شما نمی توانید همه درس ها را در دو هفته بخوانید و قرار هم نیست که این کار را انجام دهید. آزمون 8 بهمن برای مشخص کردن نقاط ضعف و قوت، مشخص کردن میزان تسلط شما روی مباحث، برطرف کردن اشتباهات و تبدیل یادگیری های ناقص به کامل است.  بهتر است از روشی استفاده کنید که بتوانید حجم مطالب زیاد را در زمان محدود مطالعه کنید. نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید. میزان تسلط خود را در هر درس مشخص کنید و هدفمند و با برنامه مطالعه کنید و اشتباهات خود را برطرف نمایید. بهترین روش،  روش بازیابی از طریق امتحان دادن است. یعنی اول امتحان بدهید بعد اولویت بندی کنید که کدام قسمت ها را بلدید و نیاز نیست بخوانید، کدام قسمت را فکر می کنید یادتان رفته ولی با حل چند سوال می فهمید که آن را بلد هستید. کدام قسمت ها را فکر می کنید بلد هستید ولی وقتی چند سوال حل  می کنید ، متوجه می شوید که یادگیری ناقص دارید یا هنوز به تسلط نرسیده اید. کدام قسمت ها را نیاز است مرور کنید. کدام قسمت را باید تست بیشتر بزنید و کجاها یادگیری ناقص دارید و باید آن را کامل کنید. 


5- من تازه به کانون آمدم، من در ادامه چه کنم؟

 اول این که نگران عقب افتادگی های درس ها نباشید هر زمانی که به آزمون ها بپیوندید می توانید هماهنگ با برنامه پیش بروید و مباحثی قبلی را در آزمون های ایستگاه جبرانی و دوره مطالعه کنید و خودتان را برسانید مثلا مباحث آزمون 8 بهمن مجددا در آزمون 7 فروردین پرسیده می شود وهمچنین مباحث آزمون 24 دی در آزمون 19 فروردین تکرار خواهد شد.اگر در برنامه ی راهبردی تفصیلی آزمون ها (که در سایت کانون هست) دقت کنید، آزمون های آینده ای که مباحث در آن ها دوره می شود داخل یک کادرآمده است.  

اگر به هر دلیلی در یک یا چند درس از برنامه عقب ماندید، در ایستگاههاي جبرانی می توانید مجدداً همین مبحث ها را بخوانید. 

برای مباحث دوازدهم  19 فروردین و  برای مباحث پایه ،  8 بهمن و 7 فروردین ایستگاه جبرانی است.


  6-آیا آزمون 8 بهمن اعتبارسنجی دارد؟

بله آزمون 8 بهمن اعتبارسنجی دارد. در حال حاضر برای پایه های نهم به بالا اعتبارسنجی دارد. سایر پایه ها در صورتی که اعتبارسنجی برگزار شود اعلام خواهد شد.

در حال حاضر اعتبارسنجی مربوط به دانش آموزانی است که میانگین تراز آزمون های مهر به بعد آن ها بالای 6000 است و یا جز برترهای هر شهر هستند.

درس و سوالات هر درس برای دانش اموزان متفاوت است و در هنگام آزمون مشخص خواهد شد.

*** ** احتمالا بسته به تشخیص مدیران، پشتیبانان و اولیای دانش آموزان نیز برای دانش اموزانی که تراز کمتر از 6000 دارند نیز اعتبارسنحی برگزار خواهد شد. تصمیم گیری نهایی در این خصوص اعلام خواهد شد.

 پاسخ به سوال های اعتبار سنجی اجباری است . دانش آموزانی که برایشان اعتبارسنجی قرار داده شده در صورتی که در اعتبارسنجی شرکت نکنند در آن روز رتبه و تراز کل را دریافت نمی کنند و روز بعد رتبه و تراز کل را دریافت خواهند کرد. پاسخگویی در ایتدای ازمون ساعت 8 تا 9 است.


7-من در آزمون 8 بهمن نمی توانم یک درس را خوب بخوانم. اگر اعتبارسنجی این درس برایم باشد، نتیجه ام بد می شود.؟

الف) توجه کنید معیار اعتبارسنجی مقایسه چند از ده درس اعتبارسنجی با درس اصلی در این آزمون و آزمون های قبل است. پس نتیجه چند از ده  تفاوت چندانی نخواهد کرد.

ب) قرار نیست به همه سوال ها پاسخ دهید و یا به همه سوال ها درست پاسخ دهید. طبق هدف گذرای چند از ده  به همه درس ها چه اعتبارسنجی و چه دروس آزمون اصلی در همه آزمون ها پاسخ دهید. چند از ده شما مقایسه می شود. پس با هر شرایطی که مطالعه می کنید و با هر سطحی که هستید باید در آزمون اعتبارسنجی نیز شرکت کنید


8-سوال های اعتبارسنجی در کدام قسمت قرار دارد؟

توجه نمایید وقتی ورود به آزمون را زدید در قسمت راست بالای صفحه سوال به سوال، روی انتخاب درس کلیک کنید و از بین درس ها، اعتبارسنجی را انتخاب کنید . بعد از انتخاب اعتبارسنجی سوال های آن به شما نمایش داده می شود و از سوال 291 تا 300 می توانید پاسخ دهید.


9- اگر نرسیدم در این آزمون نیز همه قسمت های عقب مانده قبلی را بخوانم چکار کنم؟

برای برنامه ریزی و مطالعه خود در این آزمون سه قسمت زیر  را مشخص کنید.

1- کدام مباحث را عقب مانده بودید و می خواهید در  آزمون 8 بهمن بخوانید. مباحثی که قبلا نرسیدید بخوانید.

2- کدام مباحث هست که قبلا با برنامه نخوانید و  تصمیم دارید که در ایستگاه جبرانی بعد آزمون 7 فروردین بخوانید.  

**** در این قسمت چند مبحث محدود را نیز می توانید برای ایستگاه جبرانی بعدی قرار دهید. البته توجه کنید از بین مباحثی که عقب مانده بودید و نخوانده بودید و برای این آزمون قرار داده اید برخی را برای آزمون 8 بهمن و تعداد کمتری را برای آزمون 7 فروردین می توانید بگذارید. بسته به برنامه ریزی و تصمیم شما دارد.

3- کدام قسمت ها و مباحث را می خواهید  باید رفع اشکال کنید و یادگیری ناقص خود را کامل کنید، اشتباهات خود را برطرف کنید ، بیشتر تست زنید و  تسلط پیدا کنید. این قسمت ها را با روش بازیابی مشخص نمایید


10- از چه منابع و ابزاری برای آزمون 8 بهمن استفاده کنیم؟

1- کتاب جمع بندی استفاده نمایید. طبق روش بازیابی می توانید از این آزمون ها استفاده کنید . امتحان بدهید و بعد طبق اولویت ها مطالعه کنید و اشتباهات خود را رفع و یادگیری ناقص خود را برطرف نمایید

2- از کارنامه اشتباهات    3- کارنامه 5 نوع درس    4- کارنامه مبحثی    5- آزمون های قبلی کانون   6- نکات و خلاصه ها   7- سوال های نشان دار و قسمت هایی که هایلایت یا نشان دار کرده اید.


*****  بازیابی چیست؟

 بازیابی تلاشی برای به یاد آوردن آموخته‌های قبلی است و مرور اطلاعات از طریق آزمون دادن است ویادگیری و به‌ خاطرسپاری را کارآمدتر می­‌کند. در روش بازیابی، حتی اگر نتوانید به سوالی جواب دهید یا حتی اگر اشتباه جواب دهید،‌ شناخت دقیقی نسبت به نقاط قوت و ضعف خود و آن‌چه نمی‌­دانید، پیدا می کنید  و متوجه می‌‌شوید باید به کدام قسمت برگردید و دوباره بخوانید ؟ کدام قسمت را فقط نیاز به تمرین و تست و رفع اشتباهات دارید؟ 

با روش بازیابی،  مطالب زیادی را در زمان محدود می توانید مطالعه کنید. این روش در ایستگاه های جبرانی و دوران جمع بندی بهترین روش است . با استفاده از حل تست استاندارد و تست­‌های شناسنامه‌دار مثل کتاب های آبی، سه سطحی و کتاب های زرد جمع بندی است. بازیابی با روش آزمون دادن باعث طبقه‌بندی مطالب در ذهن می‌شود و با این روش می‌توانید قسمت‌هایی را که فراموش کرده اید تشخیص دهید و با حل تمرین و تست مرتبط با آن مبحث، آن‌ها را به یادگیری کامل تبدیل کنید. به علاوه در روش بازیابی چون نقاط ضعف شناسایی شده‌اند، فرصت کافی برای رفع آن ها را فراهم می آوردید و می­ توانید به جای تکرار آموخته‌های قبلی به بهبود نقاط ضعف خود بپردازد و آن‌ها را تبدیل به نقاط قوت کند. بنابراین ابتدا با بازیابی مطالب نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید سپس برخی مطالب را می توانید مرور کنید. برای برخی قسمت ها تست بیشتر بزنید و اشتباهات خود را رفع نمایید و از زمان محدود خود بیشترین استفاده و بهره را ببرید.

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.