×
میز کار   پروفایل  

نیمسال دوم نیم سال حرفه ای ها

نیمسال دوم نیم سال حرفه ای ها

تا حالا تجربه تماشای یک فوتبال داشته اید ؟ فرض کنید یک تیمی در نیمه اول بازی خود شکست خورده است چه می شود؟ در نیمه دوم تمام گل های خورده خود را جبران می کند و حتی بازی را به سود خود به اتمام می رساند ! واقعیت داستان همین است سرمربی های بزرگ دنیا براین باور هستند که نیمه دوم بازی ها معروف به نیمه سرمربی هاست که تمام باورها و تجربه های خود را در این نیمه به بازیکنان  خود منتقل می کنند . پس باورداشته باشید ، ناامید نباشید، بازی شما تمام نشده است . بروید برای جبران نیمه دوم ، دانش آموزان عزیز نیمه دوم ، شروع نیمسال دوم شماست. شاید در نیمسال اول نتوانستید تراز های خوبی کسب کنید ، شاید نمرات نیمسال اول شما به قدری دلچسب شما نبوده است ، شاید خیلی خوب درس نخوانده اید نگران نباشید شما نیمی از راه را دارید ، راهی که بسیار مهم است و قرار است تمام اتفاقات مهم در این راه برای شما رقم بخورد در این جاده آموزشی چه خبرهایی  در راه  است ؟! 

1.ماراتن علمی اردیبهشت 

اولین و مهم ترین خبر ، امسال برنامه کنکور نسبت به سال گذشته تغییراتی داشته است یکی از مهم ترین تغییرات آن کنکور اردیبهشت است. سال 1401کنکور دو مرحله ای در سال بود که اولین دوره آن در دی ماه برگزار شد. ولی امسال این کنکور در اردیبهشت ماه است پس برای نیمسال دوم بجنگید تا الان شما چیزی را از دست نداده اید. برای نیمسال دوم، مباحث نیمسال اول را خوب بازیابی کنید و مباحث نیمسال دوم را عمیق تر بخوانید و همیشه سعی کنید از برنامه راهبردی عقب نمانید . یکی از مهم ترین ویژگی های برنامه کانون وجود ایستگاه های جبرانی است . شاید می توان گفت ایستگاه هایی از جنس آرامش ، دل گرمی و شروع دوباره هستند . در این جاده تحصیلی شما از این ایستگاه های آرامش یا همان جبرانی  بسیار دارید ، تمامی آن ها را غنیمت بشمارید و سعی کنید اگر در درسی یا مبحثی عقب افتادگی دارید آن ها در این ایستگاه ها جبران کنید . مهم ترین ابزاراین جاده کتاب زرد است.  تلفیق دو ابزار مهم جمع بندی : شاید بپرسید این دو ابزار چیست ؟ خیلی ساده است شاید شما این دوابزار را تاحالا تمرین کرده باشید ولی کنارهم قرار نداده باشید این ابزارها شامل :

  1. کتاب زرد 
  2. تابلو نوروزی 

یک تمرین مهارتی : امسال ویژه جمع بندی کنید ! 

از جمع بندی نترسید خیلی ساده است ، امسال طبق تابلو نوروزی درس بخوانید و بازیابی کنید و براساس کتاب زرد و آزمون های آن جمع بندی کنید . در واقع در دوران جمع بندی خوب درس بخوانید و خوب تمرین و بازیابی کنید .

2. امتحانات نهایی 

دانش آموزان عزیز خوب دقت کنید ماراتن علمی شما فقط به کنکور سراسری ختم نمی شود . مراقب باشید امسال 50 درصد سوابق کنکور شما مختص به امتحانات نهایی دوزادهم شمااست. خوب بترسیم یا نه ؟! نه فقط اصولی درس بخوانید مدام بازیابی آزاد بکنید، بازیابی به سبک نهایی ! 

بازیابی به سبک نهایی چیست ؟! ابزار آن چیست ؟ 

تا حالا در داخل شبکه های مجازی به دنبال نمونه سوال های امتحانی رفته اید ؟ حتما تحقیق کنید اولین موردی که موتورهای جست و جوگر به شما نشان می دهند سایت کانون است ! فوق العاده است ، سایتی که هر درسی را بخواهید در دسترس شماست و این امکان را به شما می دهد که از استان ،شهرخود نمونه سوالات را دریافت کنید این ابزار بازیابی است .برای امتحانات خود به جای آنکه چندین بار درسنامه بخوانید چندین نمونه سوال حل کنید . ابزار دوم کتاب پرتکرار . یک بازی جذاب میخواهم بهتون معرفی کنم !!  تا الان حتما چندین امتحان را داده اید ،کتاب پرتکرار را باز کنید به دنبال مشابهت یابی بگردید بدون شک می توان گفت بیشترین شباهت سوالات امتحان  شما را این کتاب دارد . پس هنوز دیر نشده است لطفا برای نیمسال دوم با برنامه ریزی بهتری به سراغ بازیابی براساس این کتاب بروید .

3.ماراتن تیر 

دانش آموزان عزیز دقت کنید کنکور شما تنها به اردیبهشت ماه ختم نمی شود شما کنکور دومی در راه دارید که در تیر ماه برگزار خواهد شد . بعد از آن که امتحانات نهایی خود را به سلامت به اتمام رسانده اید، کنکور تیر را ویژه بازیابی کنید. از کتاب زرد دوباره کمک بگیرید و تمام مجموعه های کنکور سال های گذشته را به خوبی تمرین کنید  و به مهارت های فراشناختی خود برای دروس خود برسید و سعی کنید براساس افزایش ساعت های مطالعه خود هدف گذاری های هوشمند داشته باشید.پس برای نیمسال دوم خود حتما این 3 کار را انجام دهید : 

  1. 1-هدف گذاری کنید 
  2. 2-به فراشناخت برسید 
  3. 3-ساعت مطالعه خود را افزایش دهید 

براساس این 3 روش فوق شما بدون شک موفق خواهید شد و نیمسال دوم با قدرت بیشتر و حرفه ای تر شروع خواهید کرد 

 

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.