×
میز کار   پروفایل  

نکاتی که باید قبل از امتحان رعایت کنید

نکاتی که باید قبل از امتحان رعایت کنید

قبل از شروع امتحان حتما تعداد ساعات و یا روز قبل از شروع امتحان را محاسبه کنید و تعداد صفحات کتاب را تقسیم بندی کرده و نوبت به مطالعه و مرور هر قسمت بپردازید.

برنامه ریزی برای دروس سخت­ تر و آنهایی که از آن نمره کمتری گرفتید مهم تر است تا کتاب ها و امتحانات آسان تر.

خوردن خوراکی هایی که مواد قندی دارد مثل کشمش، خرما، عسل به ما انرژی زیادی در امتحان می دهد.

از طرح سوالات بی مورد از دوستان خود قبل از امتحان که باعث اضطراب و هدر دادن انرژی ما می شود خودداری کنید و به هیچ وجه مطالعه و دوره مطالب قبل از شروع امتحان نداشته باشید.

موفقیت در زمان امتحانات میان ترم و پایان ترم نیازمند داشتن مطالعه اصولی و نظم در انجام برنامه درسی است. به هیچ عنوان برنامه خود را دور نزنید، شاید در ابتدا این نکته چندان مهم به نظر نیاید، اما اگر برنامه ای را برای کار و مطالعه خود تنظیم کرده اید به آن وفادار بمانید. اگر باید مطالعه درسی را در زمان مشخصی از روز انجام دهید به هیچ عنوان آن را با کار دیگری جایگزین نکنید و در زمان معین خود آن کار را انجام دهید.

اگر به دلایلی برنامه مطالعه درس خاصی به هم خورده است و زمان آن کم است بهتر است تا زمان دیگری را برای جبران آن درس قرار دهید. اگر در طول روز کار اضطراری دیگری را انجام داده اید و از زمان مطالعه خود بازمانده اید باید در همان روز و یا در اولین فرصت زمان مشخصی را برای جبران آن درس اختصاص دهید.
 
این کار موجب حفظ انسجام برنامه و منظم شدن روند مطالعه درسی شما می شود. هرگز نباید زمان مطالعه دو درس را با هم ادغام کنید این کار نه تنها نتیجه مطلوبی ندارد بلکه باعث سست شدن اراده شما در انجام برنامه درسی می شود. همچنین در صورت وجود کمبود بیش از حد وقت، می توانید از روش هایی مانند تورق سریع برای مرور و مطالعه بهینه مطالب استفاده کنید.

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.