×
میز کار   پروفایل  

برای کسب نتیجه بهتر فضای مطالعاتی استاندارد داشته باشید

برای کسب نتیجه بهتر فضای مطالعاتی استاندارد داشته باشید

یکی از عواملی که تاثیر مهمی بر روی نتیجه درس خواندن می‌گذارد؛ داشتن یک فضای مناسب برای مطالعه است. مسلما کمتر کسی پیدا می‌شود که بتواند در یک محیط شلوغ و پر سر و صدا تمرکز کند و به درستی یاد بگیرد! به همین علت توصیه می‌شود که مکان‌هایی را برای درس خواندن انتخاب کنید که در آنها بیشترین تمرکز را داشته باشید.

چگونه فضای مطالعاتی خود را آماده کنیم؟
در ابتدا برای داشتن یک فضای مطالعاتی مناسب باید هر آنچه را که حواستان را پرت می‌کند؛ از محل درس خواندن خود دور کنید؛ از گوشی گرفته تا لوازم فانتزی روی میزتان! همچنین بهتر است فضای مطالعه از نور کافی برخوردار باشد تا از مانع از به خواب رفتن و خستگی شما در حین مطالعه شود.
البته توجه داشته باشید که هر کسی با توجه به شخصیت خود، می‌تواند در مکان‌های متفاوتی درس بخواند. به عنوان مثال با اینکه کتابخانه‌ها و پانسیون از بهترین مراکز برای درس خواندن هستند؛ اما برخی از افراد با حضور در این مکان‌ها نه تنها از تمرکز کافی برای درس خواندن برخوردار نیستند، بلکه ممکن است دچار استرس، حواس‌پرتی یا خواب‌آلودگی بیش از حد شوند. اگر شما هم جزو این افراد هستید یا شرایط رفتن به محیط‌های مطالعه را ندارید، بهتر است با تمیز کردن اتاقتان و همکاری اعضای خانواده، یک محیط تمیز، آرام و منظم را برای درس خواندن خود فراهم آورید تا به خوبی برای امتحانات آماده شوید.

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.