×
میز کار   پروفایل  

چرخه مطالعه چیست ؟

چرخه مطالعه چیست ؟

چرخه مطالعه رویکردی 5 مرحله‌ای برای یادگیری است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا به صورت کارآمدتری مطالب را یاد بگیرند. این روش با یادگیری مغز منطبق است و محتوای جدید را در مغز تقویت می‌کند و در نتیجه باعث ایجاد اعتمادبه‌نفس می‌شود. چرخه مطالعه را می‌توان به راحتی با هر درسی تطبیق داد. مراحل این چرخه در زیر فهست شده است.

  • مرور درس
  • شرکت در کلاس
  • مرور مطالب کلاس
  • مطالعه
  • سنجش

 

مرحله ۱: مرور درس

قبل از کلاس، مواد آموزشی مانند کتاب را مرور کنید و عناوین، زیرعنوان‌ها، نمودار و تصاویر را یادداشت و تصویری بزرگ از آن‌چه آموزش داده خواهد شد، برای خود ایجاد کنید. با این کار به خاطر سپردن و یادگیری جزئیات بسیار ساده‌تر خواهد بود.

مرحله ۲: شرکت در کلاس

شرکت در کلاس اهمیت زیادی دارد اما برخی دانش‌آموزان آن را جدی نمی‌گیرند. از دست دادن چند جلسه، به خصوص در درس‌هایی مانند ریاضی، برای روند یادگیری شما بسیار مضر است. اگر دروس را از قبل مرور کرده باشید، حضور در کلاس به شما امکان می‌دهد از کلاس بهره بیشتری ببرید.

مرحله ۳: مرور مطالب کلاس

سعی کنید درست پس از اتمام کلاس، حدود ۱۰ دقیقه برای مرور مطالب گفته شده در کلاس زمان بگذارید. با این کار مطالبی را که در کلاس آموخته‌اید، از حافظه کوتاه مدت خود به حافظه بلندمدت منقل می‌کنید.

مرحله ۴: مطالعه

برای تقویت آن‌چه که در طول کلاس آموخته‌اید و برای اطمینان از درک کامل موضوع تدریس شده، حدود 30 الی 50 دقیقه زمان برای مرور جزوه کلاسی، کتاب و سوالات وقت بگذارید. در حین مطالعه چرایی و چگونگی مسائل را از خود بپرسید.

مرحله ۵: سنجش

تسلط و درک خود را از مطلب مورد سنجش قرار دهید و از خود بپرسید آیا آن‌قدر خوب یاد گرفته‌ام که به دیگران آموزش دهم. بنابراین، هنگام مطالعه زمان‌هایی را به ارزیابی خود اختصاص دهید.

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.