×
میز کار   پروفایل  

میزان خواب کنکوری و عوارض کم خوابی

میزان خواب کنکوری و عوارض کم خوابی

 

✅عدم تمرکز: زمانی که ذهن و جسم به قدر نیاز استراحت نکنن، در حالتی به نام ناپایداری قرار می‌گیرن. به طور کلی شما یا در حالت خواب قرار دارین یا در حالت بیدار. اما زمانی که با کم‌خوابی دست و پنجه نرم می‌کنین، جایی مابین این دو حالت قرار می‌گیرین. یعنی نه کاملاً خواب هستین و نه کاملاً بیدار! طبیعیه که در چنین حالتی نتونین روی کارها تمرکز کنین تا به نتیجه مورد نظر برسین.

 

✅کاهش حجم یادگیری: اگه خواب کنکوری‌ها به قدر کافی نباشه، نه‌تنها نمی‌تونن مطالب جدید رو درست یاد بگیرن بلکه فرآیند یادگیری مطالب قبلی هم به درستی در ذهن اونا تکمیل نمی‌شه. پردازش مطالبی که قبلاً مطالعه کردین و دسته‌بندی شدن، زمانی اتفاق می‌افته که به قدر کافی استراحت کرده باشین.

 

✅ضعیف شدن حافظه: کم خوابیدن در دوره کنکور یا به طور کلی در هر زمانی، تمرکز شما رو روی یادگیری کمتر می‌کنه. به این معنا که یه مطلب رو مطالعه می‌کنین و گمان می‌کنین اونو کامل یاد گرفتین، اما یه ساعت بعد هیچ چیز از اون رو به خاطر نمیارین. بنابراین یکی از عوارضی که نداشتن برنامه خواب کنکوری به همراه داره، ضعیف شدن حافظه‌ست که در اثر عدم انتقال اطلاعات به حافظه بلندمدت رخ می‌ده.

 

✅هرروز چقدر بخوابیم؟

از اون‌جایی که بیشتر داوطلبای کنکور در بازه سنی ۱۷ یا ۱۸ سالگی قرار دارن، مخاطبای ما برای بررسی خواب کنکوری‌ها این افراد هستن. به‌طور معمول این افراد حدود ۶ الی ۸ ساعت خواب در یه شبانه‌روز نیاز دارن تا بتونن پرانرژی به درس خوندن ادامه بدن.

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.