×
میز کار   پروفایل  

مدیریت زمان در جلسه آزمون و کنکور را رعایت کنید

مدیریت زمان در جلسه آزمون و کنکور را رعایت کنید

مدیریت زمان در جلسه کنکور

 

مدیریت زمان در جلسه کنکور از اهمیت حیاتی برخوردار است و دانش آموزانی که بتوانند در جلسه زمان خود را مدیریت کنند برنده اند. در این مورد تکنیک هایی وجود دارد که با دانستن آن‌ها میتوانید برنده بازی باشید. 

مهم ترین این تکنیک ها عبارت‌اند از: زمان نقصانی. استراتژی بازگشت و تکنیک ضربدر منها. به شخصه همیشه از تکنیک استراتژی بازگشت و ضربدر منها استفاده می‌کردم و با تایمی که اضافه می‌آوردم اشکالات خود را برطرف میکردم. تکنیک زمان نقصانی و استراتژی بازگشت رابط تنگاتنگی با هم دارند و میتوان آن ها را معادل یکدیگر شمرد. 

در این روش سعی میکنیم که درس ها را جلوتر از تایم استاندارد پاسخ دهیم و در پایان دروس عمومی یا اختصاصی با بازگشت برنامه‌ریزی شده روی سوالات آن ها را پاسخ دهیم. من در تمام آزمون های کانون و همچنین در روز کنکور از این روش استفاده کردم و بسیار کمک کننده بود. در اینجا البته نکاتی وجود دارد که حتما باید لحاظ کنیم. 

اینکه معمولا ما این تایم را از دروسی که در آ ن ها قوی بوده ایم بدست آوردیم و روی دروسی که در آن‌ها ضعف داریم‌ میگذاریم.در اینجا باید حتما توجه کرد کت دروسی که میخواهیم به آن‌ها بازگردیم را از قبل مشخص کنیم و بدون برنامه پیش نرویم که تایم را هدر دهیم.بعضی از بچه‌ها ترتیب دفترچه را بر هم میزنند و ابتدا دروسی را که میدانند میتوانند در زمان کمتری پاسخ‌گو باشند را جواب میدهند و سپس سراغ سایر دروس میروند. برخی دیگر چینن نمیکنند و ترتیب  دفترچه را دنبال میکنند. نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که شما هرکدام را که میخواهید انجام دهید( چه ترتیب را برهم زنید و چه نزنید) باید حتما این‌کار را از قبل تمرین کرده باشید و به روش مورد نظر مسلط شده باشید یعنی در روز کنکور هیچ چیز را برای اولین بار نباید تجربه کرد و تمام روش های مورد نظر را باید از قبل تمرین کرده باشید. 

تجربه ای که خودم در این زمینه دارم را برایتان بازگو میکنم: من هیچگاه درک مطلب های درس عربی را کار نمیکردم اما در جلسه کنکور به طور ناگهانی تصمیم گرفتم که پاسخ دهم و این موضوع باعث شد که دچار استرس شوم و نه تنها عربی بلکه دروس دینی و زبان انگلیسی را که نقاط قوت من بودند را پایین‌تر از حد معمول پاسخ دهم بنابراین حتما این‌ موضوع را جدی بگیرید. 

روش دیگری که بسیار روشی کاربردی است و میتواند سرعت شما را افزایش دهد روش ضربدر منها است. در این روش سوالاتی که قصد ندارید پاسخ دهید را با علامت منها و سوالاتی را که میدانید میتوانید پاسخ دهید اما تایم زیادی را از شما میگیرد با علامت ضربدر مشخص کنید. سپس در پایان از تایمی که اضاف آورده‌اید برای سوالاتی که علامت ضربدر دارند استفاده کنید و به آن‌ها پاسخ دهید.

 من از این روش هم در کنکور استفاده کردم و در دروس عمومی به دو سوال ادبیات فارسی و در دروس اختصاصی به یک سوال ریاضی. یک سوال اقتصاد و یک سوال ادبیات اختصاصی پاسخ دادم.

در پایان مهم ترین توصیه ای که دارم این است که از هر روشی که میخواهید استفاده کنید( یا روش ها را ترکیب کنید) حتما آن را از قبل تمرین کرده و به تسلط کافی رسیده باشید.

 

 

ریحانه امینی رتبه ۷۱ انسانی و۲۱۳ زبان

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.