×
میز کار   پروفایل  

آزمون متفاوت نوروزیازدهمی‌ها تمرین روشی جدیدوموثر در یادگیری

آزمون متفاوت نوروزیازدهمی‌ها تمرین روشی جدیدوموثر در یادگیری

با توجه به برگزاری اولین کنکور در دی ماه برای یازدهمی ها،  خدمت جدیدی در آزمون های نوروزی کانون برای این پایه ایجاد شده است که در آن دفترچه ای اضافه حاوی سوالات پایه دهم به این دانش آموزان داده می شود که پاسخ به سوالات آن اختیاری است.

قاعدتاً اکثر دانش آموزان یازدهمی ، دروس پایه دهم را در طول سال دوره نکرده اند و ممکن است با شنیدن این موضوع نگران شوند که فرصت کافی برای خواندن دروس پایه دهم را ندارند و به همین جهت بخواهند این سوالات اضافه را نادیده بگیرند.

من برای همه یازدهمی ها با هروضعیت آموزشی پیشنهاد روشنی دارم : 

((حتما به سوالات دهم پاسخ دهید. ))

احتمالا خواهید گفت  که به دلیل نداشتن فرصت کافی برای مرور این سوالات پاسخ دادن به آن ها فایده ای ندارد. درصورتی که واقعیت چیز دیگری است ، شما قبلا مطالب دهم را در مدرسه خوانده اید و در پایان سال آن ها امتحان داده اید . علیرغم این که احساس می کنید آن ها را فراموش کرده اید اکثر این مطالب در ذهن و حافظه شما وجود دارد منتها به صورت پراکنده. مرور کردن آن ها یا در واقع بازیابی این مطالب ، آن ها را در ذهن شما مرتب می کند و امکان دست یافتن به آن ها یعنی به خاطر آوردن آن ها را تسریع و تسهیل می کند. حالا این مرور روش های مختلفی دارد که یکی از موثرترین این روش ها امتحان دادن از این مباحث است که باعث می شود روی آن ها تمرکز کنید و بخشی یا تمام آن ها را بخاطر آورید و بعد از پاسخ دادن به این سوالات با قضاوت صحیح از داشته ها و نداشته های آموزشی خود در این مطالب در مطالعات و مرورهای بعدی خود هدفمند و موثر عمل کنید و ضمن افزایش سرغت یادگیری خود به همگون سازی مطالب در ذهن کمکی شایان یکنید.

اکثر دانش آموزان در زمان آزمون های جامع که به مرور حجم زیادی از مطالب اختصاص می یابد به دلیل داشتن وسواس در یادگیری می خواهند همه مطالب را از ابتدا مطالعه کنند که کار اشتباه و تقریبا نشدنی است . بنا براین در این گونه موارد توصیه می شود که از تکنیک یادگیری و مطالعه موثر توسط آزمون که دراین مطلب توضیح داه شده به بهترین نحو بهره مند شوید.

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.