×
میز کار   پروفایل  

مقاله کاظم قلم چی : چگونه مدیریت زمان موفقی خواهید داشت ؟

مقاله کاظم قلم چی : چگونه مدیریت زمان موفقی خواهید داشت ؟

اگر این اصل را رعایت کنید ! مدیریت زمان موفقی خواهید داشت 

مدیریت زمان در جلسه ی آزمون مهم است : برای آن که وقت کم نیاورید 

مدیریت زمان در طول روز مهم است : برای آن که وقت هدر ندهید و از روزتان نتیجه ی بهتری بگیرید 

مدیریت زمان در طی هفته مهم است تا در هر هفته متعادل و مفید کار کنید 

 و مدیریت زمان در فاصله ی بین دو آزمون هم مهم است . خوب است بدانید  برترین دانش آموزان کانونی برای هفته ی اول و هفته ی دوم برنامه ی متفاوت و مدیریت زمان جداگانه ای دارند .

 

 

اگر می خواهید  مدیریت زمان موفقی داشته باشید و از وقتتان بهترین نتیجه را بگیرید این یک اصل را رعایت کنید : کارهای مهم تر و ضروری تر را تشخیص بدهید و تصمیم بگیرید کار مهم تر و ضروری تر را چه زمانی انجام می دهید . با چند مثال و چند پیشنهاد این موضوع برایتان روشن تر می شود .

 

مدیریت زمان در جلسه ی آزمون 

مهم ترین کار برای آن که در جلسه ی آزمون وقت کم نیاورید و زمان را خوب مدیریت کنید این است که سوال های ساده تر را انتخاب کنید وفقط سوال هایی را  اول جواب بدهید که وقت گیر نیستند  . سوال های وقت گیر و سوال های دشوار را بگذارید برای نوبت دوم. مثلا سوال هایی که یک دقیقه وقت می خواهند اول جواب بدهید و بقیه را بگذارید برای نیم ساعت آخر آزمون . این کار آرامش شما را هم زیاد می کند زیرا سوال های چالشی و سخت می مانند برای نوبت دوم . در ابتدای آزمون همه ی سوال ها را یک بارببینید و به همه ی سوال های ساده تر جواب بدهید . 

پس برای مدیریت در جلسه ی آزمون کار مهم تر این است که سوال ها را یک به یک بخوانید و در ابتدا  فقط به ساده تر ها جواب بدهید . سوال های وقت گیر و سوال های دشوارتر و چالشی تر را بگذارید برای پایان آزمون .

 

مدیریت زمان در هر روز : کارهای مهم تر را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید کارهای مهم تر را چه زمانی انجام خواهید داد ؟ ابتدای روز ؟ وسط روز ؟ بعدازظهر یا در پایان روز ؟  

تصمیم با خود شماست . بعضی ها  کارهای سخت را اول انجام می دهند و بعضی هم کارهای سخت را در پایان . شما جزء کدام گروه هستید . برای آن که مدیریت زمان داشته باشید باید بداند هر کاری را چه زمانی انجام خواهید داد . آیا شما می دانید در کدام ساعات روز بهتر است چه کارهایی را انجام دهید ؟ آیا همین تصمیم ها را عملا انجام می دهید ؟ 

 

مدیریت زمان  در فاصله ی دو آزمون ( هفته ی اول و هفته ی دوم )

 شما قرار است هر دو هفته ، همه ی درس ها را آزمون بدهید . گاهی اوقات هم ایستگاه جبرانی و آزمون جمع بندی داریم و حجم درس ها بیشتر می شود . برای آن که بتوانید در فاصله ی دو هفته مدیریت زمان داشته باشید. بهتر است مشخص کنید کدام کارها را در هفته ی اول انجام می دهید و کدام کارها را در هفته ی دوم 

بد نیست چند مثال و الگوی رفتاری دانش آموزان برتر کانونی را برای شما توضیح بدهم .

بعضی دانش آموزان در هفته ی اول درس ها را بیشتر به صورت مفهومی و تشریحی می خوانند و در هفته ی دوم به صورت تستی یا حل مساله 

بعضی دانش آموزان در هفته ی اول بیشتر روی درس های محاسباتی مثل ریاضی ودرس های اصلی رشته ی خودشان تمرکز می کنند  و در هفته ی دوم روی درس های عمومی و متنی 

بعضی دانش آموزان در هفته ی اول روی درس های مدرسه تمرکز می کنند و در هفته ی دوم به ویژه دو سه روز آخر روی درس های آزمون 

تعداد زیادی از دانش آموزان در پایان هفته ی اول در آزمون هدف گذاری شرکت می کنند و برنامه ی مطالعه برای هفته ی دوم را مشخص می کنند و هم چنین در هفته ی دوم ، آزمون مشابه پارسال را می دهند و اشکالات خود را قبل از آزمون اصلی برطرف می کنند 

شما برنامه تان برای دو هفته چیست ؟ آیا برای هفته ی اول و هفته ی دوم برنامه ی جداگانه و متفاوتی دارید و می توانید مدیریت زمان خوبی برای هفته ی اول و دوم داشته باشید ؟ 

 

جمع بندی : برای آن که زمان خود را به خوبی مدیریت کنید و مدیریت زمان داشته باشید لازم است کارهای مهم را تشخیص دهید و تصمیم بگیرید کدام کارها را ابتدا انجام خواهید داد . هم چنین باید تصمیم بگیرید  کارهای مهم و کارهای چالشی را چه زمانی انجام می دهید ؟ 

در مورد مدیریت زمان در جلسه ی آزمون های کانون یا امتحانات مدرسه یادتان باشد که ابتدا سوال های ساده تر را انتخاب کنید و سوال های چالشی و دشوارتر را بگذارید برای پایان آزمون . به این روش ، روش ضربدر و منها می گوییم با یک علامت ضربدر ، سوال های وقت گیر و با یک علامت منها ، سوال های سخت را مشخص کنید و در پایان آزمون به سراغ آن ها بروید . اگر می خواهید مدیریت زمان در جلسه ی آزمون راخوب تر و کامل تر یاد بگیرید و مقاله ی دیگر درباره ی زمان های نقصانی و استراتژی بازگشت را هم مطالعه کنید . 

تشخیص مهم ها و اولویت ها  ، اولین گام برای مدیریت زمان است . اما باید اراده تان را هم قوی کنید تا بتوانید تصمیم هایی که می گیرید اجرا کنید .   

 

برای آزمون بعدی اهمیت بازیابی بیشتراست . چرا؟ آیا می دانید بازیابی چیست؟

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.