×
میز کار   پروفایل  

از نتیجه بد و باخت نترسید(( شکست پل پیروزی است)) !

از نتیجه بد و باخت نترسید(( شکست پل پیروزی است)) !

از نتیجه بد و باخت نترسید(( شکست پل پیروزی است)) !!!

معمولا غیبت دانش آموزان در آزمون ها به دلیل ترس از بدست آوردن نتیجه نامطلوب است . 

اما فراموش نکنید که دیکته ننوشته غلط ندارد و تا در دشواری گرفتار نشوید به دنبال چاره نخواهید بود. تمام مردان بزرگ تاریخ کشفیات و دستاوردهایشان در مواجهه با چالش ها و ناکامی ها ایجاد شده است و اگر به این ضرب المثل معروف دقت کنید که می گوید(( تجربه معلم سخت گیری است اول امتحان می گیرد و بعد آموزش می دهد)) متوجه اهمیت مشکلات و سختی ها و نقش سازنده آن ها در زندگی می شوید.

سال ها تلاش من در امر مشاوره و ارتباط با دانش آموزان برتر برایم روشن ساخته که یکی از ویژگی ها متمایز کننده نوابغ و رتبه های برتر اهتمامی است که به حضور در آزمون ها  و مواجهه با چالش ها دارند و صرف نظر از نتیجه بدست آمده به دنبال کشف دقیق دلایل موفقیت یا ناکامی های خود هستند و با تثبیت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف سعی در بهبود مستمر کیفیت کار خود دارند . حتی اگر به مسابقات ورزشی هم دقت کنید ورزشکاران سرآمد از هیچ مبارزه ای طفره نمی روند و بخوبی می دانند که در رقابت  با حریفان می توانند بهترین و موثرترین  روش ها را یاد بگیرند و در مسابقه اصلی بکار برند.

بنا براین حضور در آزمون ها را به عنوان فرصتی ببینید که می توانید با سوالات دشوار مواجه شوید و با فکر کردن برای حل آن ها مطالب را بهتر بیاموزید و استراتژی ها مناسب را برای مواجهه با مشکلات پبدا کنید و قبل از رسیدن به مسابقه اصلی در حد توان خود را مهیا کنید.

 فضای برگزاری امتحان را بارها تجربه کنید و با استفاده از تکنیک های مدیریت زمان و آزمون دادن برای شرایط پیچیده مهیا شوید. فراموش نکنید که تمرین خود یادگیری است و اگراین تمرین در جلسه آزمون که انگیزه بیشتری برای درس خواندن دارید و با حداکثر تمرکز در آن حضور پیدا می کنید ، اتفاق بیافتد بسیار تاثیر گذار تر خواهد بود.

و برای  شما اولیاء بزرگوار هم که همراه و همدل با فرزندان تان هستید و نتایج آن ها را در این آزمون ها دنبال می کنید پیامی دارم که نه بابت خوب شدن این آزمون ها خیلی خوشحال شوید و نه اگر نتایج ضعیفی بدست آمد فرزاندان خود را شماتت کنید . بلکه همواره ضمن دادن آرامش به فرزندان خود ایشان را در تحلیل نتایج یاری دهید تا بتوانند به درستی دلایل مشکلات خود را یافته و آن ها را برطرف کنند و حداکثر بهره را از این آزمون ها در جهت رسیدن به آمادگی کامل در امتحاناتی سرنوشت ساز مانند کنکور ببرند.

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.