×
میز کار   پروفایل  

کاظم قلم چی : با چه روشی در دوهفته‌ی پایانی دی جمع بندی کنیم؟

کاظم قلم چی : با چه روشی در دوهفته‌ی پایانی دی جمع بندی کنیم؟

در دو هفته ی پایانی دی باید کدام تست ها را یاد بگیریم ؟

 با چه روشی در دوهفته ی پایانی دی جمع بندی کنیم ؟ 

در دو هفته ی پایانی مطلب جدید نخوانید اما یادگیری های ناقص خود را به یادگیری کامل تبدیل کنید تبدیل یادگیری ناقص به یادگیری کامل ساده تر و مفیدتر  از یادگیری  مطالب جدید است .   

یادگیری های ناقص کدام است . آن ها را از کجا پیدا کنیم ؟

توصیه ی  اول ، برای کانونی هاست  :

شما تاکنون در کانون چندین آزمون داده اید .می توانید ازآزمون های کانون شروع کنید و همه ی سوال هایی را  که اشتباه پاسخ داده اید پیدا کنید و به آن ها پاسخ دهید شاید از زمان آزمون تاکنون ، آن سوال ها را یادگرفته باشید و اگر هنوز یاد نگرفته اید  ، آن ها را یاد بگیرید .

دام های آموزشی 

 در میان سوال هایی که اشتباه پاسخ داده اید به ویژه به دام های آموزشی توجه کنید . دام های آموزشی سوال هایی هستند که تعداد زیادی از دانش آموزان گزینه های اشتباه را انتخاب کرده اند . اگر این دام ها را یاد بگیرید یادگیری تان عمیق تر می شود و هنگام پاسخ به سوال های مشابه در دام نخواهید افتاد .

سوال های ساده تر : 

در هر درس دو سوال ساده تر مشخص شده است 

وقتی آزمون های گذشته را بررسی می کنید متوجه می شوید که به بعضی از سوال های ساده تر هم پاسخ اشتباه داده اید این گونه سوال ها را هم در اولویت قرار دهید و آن ها را خوب یاد بگیرید .

توصیه ی دوم در مورد دو سوال ساده تر 

 در مورد سوال های ساده یک توصیه ی دیگر هم داریم . ما برای آزمون های کانون در هر درس دو سوال ساده تر را مشخص کرده ایم . ممکن است بعضی سوال های ساده تر را سفید گذاشته باشید و اصلا  به آن ها پاسخ نداده باشید .خوب است به این سوال ها هم پاسخ بدهید و اگر هنوز آن ها را یاد نگرفته اید ، بهترین زمان ، همین حالاست و بهتر است در این دو هفته ی پایانی قبل از کنکور دی این سوال ها را هم یاد بگیرید . یادگیری سوال های ساده ، کاری شدنی و مفید و موثر است . سوال های ساده را اعم از این که قبلا اشتباه پاسخ داده باشید یا اصلا جواب نداده باشید و سفید گذاشته باشید ، خوب یاد بگیرید .

توصیه ی دوم برای همه ی داوطلبان : هم کانونی ها و هم غیرکانونی ها

سوال های دیگری که می توانید در دو هفته ی پایانی به سراغ آن ها بروید سوال های نشان داری است که خود شما هنگام تست زدن مشخص کرده اید . این سوال ها را در کتاب های تست مشخص کرده اید ( مثل کتاب های آبی یا سه سطحی یا کتاب های جمع بندی و کتاب های زرد و هر کتاب دیگری که در نیم سال اول تاکنون تمرین کرده اید ). برای یادگیری از این سوال ها ، حتما ابتدا یک بار دیگر خودتان آن ها را حل کنید و سپس به پاسخ تشریحی مراجعه کنید .تا زمانی که خودتان سوال ها را حل نکنید آن ها را یاد نمی گیرید. حتی اگر وقتتان کم باشد بهتر است ابتدا سوال را حل کنید و بعدا به سراع کلید و پاسخ بروید .

اگرتا به حال  سوال ها را  نشان دارنکرده اید 

در صورتی که در نیم سال اول  سوال ها را نشان دار نکرده اید ، برای نیم سال دوم و برای کنکور اصلی که در تیرماه است ، این کار را انجام دهید . امسال ، کنکور دی ماه به شما کمک می کند تا خودتان را برای کنکور تیرماه بهتر آماده کنید و کارهایی را که در نیم سال اول خوب و کامل انجام نداده اید در نیم سال دوم کامل کنید . در دوران طلایی نوروز و در دوران جمع بندی برای کنکور تیرماه می توانید این روش را به صورت کامل تر و بهتر اجرا کنید .

جمع بندی به روش سه روز یک بار را جدی بگیرید 

حتی اگر تاکنون این روش را به خوبی انجام نداده اید یا اصلا انجام نداده اید . این دو هفته ی پایانی ، زمان مناسبی است تا روش سه روز یک بار را انجام دهید .. لینک مطلب و جدول  آزمون ها و منابع را در این جا برایتان می گذاریم تا بتوانید کار جمع بندی را در دو هفته ی پایانی به خوبی انجام دهید .

برنامه جمع بندی کنکور

منابع جمع بندی کنکور

خلاصه ی مطلب : 

در دو هفته ی پایانی ، سوال های اشتباه را از آزمون های گذشته ی کانون یا از میان کتاب های تست خودتان ، پیدا کنید . ابتدا خودتان حل کنید و اگر نیاز داشتید به سراغ پاسخنامه ی تشریحی بروید .

هم چنین یادتان باشد که روش سه روز یک بار را حتی اگر تاکنون شروع نکرده اید در دو هفته ی پایانی حتما انجام دهید .

برنامه ی آینده : 

ما برای روزپس از کنکور شما طرح و برنامه ی مشخصی داریم . نتیجه تان را ارزیابی خواهید کرد و برای نیم سال دوم و دوران طلایی نوروز تان ، برنامه ی خوبی تنظیم می کنید . روش کار را در هفته ی بعدو پس از برگزاری آزمون 23 دی ماه توضیح خواهیم داد.

 

 

کاظم قلم چی

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.