×
میز کار   پروفایل  

حمید آقالوئی: موفقیت تصادفی نیست

حمید آقالوئی: موفقیت تصادفی نیست

هیچ تیم فوتبالی را نمی بینیم که بعد از هر بازی، چه ببرد، چه ببازد و چه مساوی کند، بازی را تحلیل و آنالیز نکند و رفتار هر بازیکن را در طول آن بازی زیر ذره بین نیاورد. وقتی می برد به دنبال کشف نقاط قوت است تا تکرار کند، وقتی می بازد به دنبال نقاط ضعف و کشف تغییر در روش مسابقه بعدی است و البته نقاط قوتی را هم کشف می کند که باعث می شود با تعداد گل های بیشتری نبازد. حتی وقتی مساوی می کند به دنبال این است که بتواند در بازی های بعدی، حداقل با اختلاف یک گل برنده از زمین خارج شود، که تداوم برد با حداقل گل به این تیم روحیه برندگی می دهد. این تیم ها قبل از بازی بعدی این آنالیزها و تحلیل ها را دوباره بررسی می کنند که ایرادات تکرار نشوند. این تیم ها می دانند که در پایان هر فصل جمع امتیازات باعث قهرمانی آنان می شود و صرفا با چند باخت قافیه را نمی بازند و سعی می کنند تا پایان فصل به مرور، ایرادات را برطرف کنند...

 

بهار کاوه پور 

از رتبه‌ی 3982 تا رتبه‌ی 178 رشته‌ی قبولی: پزشکی دانشگاه اصفهان

یکی از اشتباهاتم در سال‌های گذشته این بود که آزمون را تحلیل نمی‌کردم. تحلیل آزمون بهترین کاری است که شما را به موفقیت نزدیک می‌کند. این مورد را همیشه به دانش‌آموزان می‌گویم.  وقتی کارنامه و پاسخ‌نامه در روز آزمون می‌آمد به سراغ تحلیل می‌رفتم. من به سراغ فقط غلط‌ها و اشتباهات نمی‌رفتم بلکه از اولین سوال تا آخرین سوال را تحلیل می‌کردم. در همان زمان تحلیل تست هم کار می‌کردم. مثلا اگر در مثلثات تستی را غلط زده بودم همان موقع از کتاب تست برای همان ایراد تست کار می‌کردم که این رفع اشکال در ذهنم بماد. یا مثلا برای زیست تک تک نکات زیست که برایم جدید بود یا اشتباه زده بودم در کنار کتاب درسی یادداشت می‌کردم و به دنبال دلیل بودم که چرا بعد این همه تلاش نتوانسته‌ام به این سوال یا سوالات پاسخ دهم. برای همین موارد، تحلیل من دو تا سه روز طول می‌کشید. با این کار من هر آزمون نسبت به آزمون قبل اشتباهاتم کم تر و ترازم افزایش پیدا می‌کرد. عمومی های من مخصوصا ادبیاتم خیلی قوی بود به طوری که اکثر ترازهایم بالا بود برای همین همیشه حواسم بود که نقاط قوتم افت نکنند. یعنی در تحلیل هم باید حواستان به رفع نقاط ضعف و هم تثبیت نقاط قوت باشد.

 

نازنین پشت‌دار

از رتبه‌ی 6700 تا رتبه‌ی 1363

رشته‌ی قبولی: پزشکی علوم‌پزشکی یاسوج

در سال 1400 چون ترازهایم همیشه بین 4800 تا 5100 بود، روز جمعه روز عزای من بود. اما در سال 1401 ناراحتی و خوشحالی من بعد دریافت کارنامه 1 ساعت بود. من یک ایده‌ای داشتم. می‌گفتم فرض کن شاغل هستی. حالا کاری کردی که یک سری ایراد دارد. من موظف هستم ایرادات را بشناسم و آن ها را برطرف کنم و از طرفی نقاط قوت خودم را هم تثبیت کنم. این تحلیل آزمون تا شنبه  طول می‌کشید.

 

نوید صفوی 

از رتبه‌ی 66000 تا رتبه‌ی 2040

رشته‌ی قبولی: پزشکی زنجان

سال اول و دوم تحلیل درستی انجام نمی دادم و هر وقت هم آزمون را خراب می‌کردم اصلا تحلیل انجام نمی‌دادم. ولی در سال سوم این کار را جدی گرفتم و تا شنبه این تحلیل ادامه پیدا می‌کرد. 

 

هانیه نوبخت 

از رتبه‌ی 5511 تا رتبه‌ی 799

رشته‌ی قبولی: پزشکی نیم سال دوم تبریز

در خانه تا قبل از دریافت کارنامه فاز افسردگی می‌گرفتم که نکند ترازم پایین باشد. ساعت 17 به سراغ تحلیل آزمون می‌رفتم. ابتدا به سراغ زیست و ریاضی می‌رفتم. چون زیست نقطه قوتم و ریاضی نقطه ضعفم بود. بعد تحلیل این دو درس تا پایان شب تحلیل عمومی ها را انجام می‌دادم و تحلیل فیزیک و شیمی را در روز شنبه انجانم می‌دادم.

من یک دفتر داشتم که این دفتر را به 4 قسمت: ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست تقسیم کرده بودم. سوال‌های غلط را با رنگ آبی و سوال‌هایی را که نزده بودم و یا درست زده بودم و نکته‌ی خوبی داشت با خودکار مشکی در بخش هر درس می‌نوشتم. در فاصله‌ی دو هفته چندبار این دفتر را مرور می‌کردم تا جایی برای اشتباه در آزمون بعدی نماند.

  

علیرضا حیدری 

از رتبه‌ی 9500 تا رتبه‌ی 445

رشته‌ی قبولی: نیم‌سال دوم پزشکی دانشگاه تهران

من از ساعت 6عصر روز آزمون تحلیل را آغاز می‌کردم. من نسبت به تک تک سوالات وسواس داشتم و حتی سوالاتی را هم که درست زده بودم بررسی می‌کردم. این تحلیل تا غروب روز شنبه طول می کشید.

 

محمدهادی خیِرپور 

ازرتبه‌ی 5829 تا رتبه‌ی 1279

رشته‌ی قبولی: پزشکی نیم‌سال دوم کرمانشاه

بعد از اینکه کارنامه می‌آمد دو ساعت تحلیل و یک ساعت روتین مطالعاتی را انجام می دادم و بقیه روز را استراحت کرده و ادامه‌ی تحلیل را شنبه انجام می‌دادم. در تحلیل همه‌ی سوالات غلط و نزده، و در زیست علاوه بر آن تمام سوالات زده را هم بررسی و تحلیل می‌کردم. یک بخش اضافه هم در تحلیل داشتم که ایراداتم را در مدیریت آزمون بررسی می‌کردم.

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.