×
میز کار   پروفایل  

چطور یک برنامه ریزی روزانه مؤثر داشته باشیم؟(بخش دوم)

چطور یک برنامه ریزی روزانه مؤثر داشته باشیم؟(بخش دوم)

6. زمان‌هایی برای تفریح و استراحت در نظر بگیرید

هر روز چند ساعت استراحت طولانی و چندین استراحت کوتاه برای مدیتیشن یا پیاده روی در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که هیچ کس ظرفیتی بی‌پایان برای کار همیشگی با حداکثر توان ندارد.

۷. زمان‌هایی را برای کارهایی که عامل حواس‌پرتی هستند در نظر بگیرید

اگر در طول روز چندین بار به ایمیل، اینستاگرام یا توییتر خود سر زده و درنهایت برای مدت زیادی در آنجا می‌مانید، زمانی را برای انجام این کارها اختصاص دهید. رسیدگی به این موارد و صرف زمان برای آن‌ها هیچ اشکالی ندارد؛ اما این چیزها می‌توانند حواس پرتی ایجاد کرده و ما را از مهم‌ترین کارهایمان بازدارند.

۸. برنامه هفتگی درست کنید

یک نمودار هفتگی به‌صورت چاپی یا دیجیتال رسم کرده و با فعالیت‌های شخصی و کاری روزانه و هفتگی آن را پر کنید. زمان‌هایی را که کارهای مختلف می‌توانند در آن انجام شوند مشخص کرده تا برنامه شما تا جای ممکن انعطاف پذیر باشد.

مثلاً اگر در روز جمعه، چهار کار با اولویت یک دارید که باید حتماً در آن روز انجام شوند در حالی که برای روز شنبه، شش کار اولویت‌دار دارید، فعالیت‌های هفتگی مثل خرید را به روز جمعه و نه شنبه موکول کنید.

۹. برنامه خود را بهینه‌سازی کنید

برنامه هفتگی خود را مرور کرده و تعیین کنید که آیا وظایفی وجود دارند که بتوانید آن‌ها را ساده‌سازی یا بهینه کنید تا در زمان صرفه‌جویی شود؟ برای مثال، اگر به‌طور معمول یکشنبه‌ها برای خرید می‌روید، اما زمان برای رسیدگی به سایر وظایف در آن روز باقی نمی‌ماند، می‌توانید به جای آن از خرید آنلاین استفاده کرده یا کار را به آخر هفته موکول کنید.

۱۰. وظایف را مرتب‌سازی کنید

هنگامی که برنامه هفتگی خود را بهینه کردید، یک برنامه زمانی برای کارهای هر روز ایجاد کنید. به‌جای برنامه‌ریزی ساعت به ساعت، از بسته‌های زمانی مانند صبح، ظهر، بعد‌از‌ظهر و عصر استفاده کنید. با این کار، اگر یک فعالیت بیشتر از حد انتظار طول کشیده یا مجبور باشید به یک موقعیت اضطراری رسیدگی کنید، همچنان می‌توانید به برنامه پایبند بمانید.

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.