×
میز کار   پروفایل  

کاظم‌قلم‌چی:از کدام خدمات کانون در کنار آزمون استفاده می‌کنید؟

کاظم‌قلم‌چی:از کدام خدمات کانون در کنار آزمون استفاده می‌کنید؟

آیا فقط در آزمون اصلی شرکت می کنید یا از آزمون های مکمل و خدمات کانون استفاده می کنید؟ 

کدام خدمات؟

بعضی از دانش آموزان فقط در آزمون های اصلی کانون شرکت می کنند، اما کانون خدمات متعددی دارد که در فاصله‌ی بین دو آزمون در اختیارشما قرار می گیرد.

با خدمات کانون به جز آزمون های اصلی آشنا شوید: 

1 _ آزمون هدف گذاری:

 در روز های پنج شنبه یعنی شش روز پس از آزمون اصلی و هشت روز قبل از آزمون بعدی، یک آزمون هدف گذاری روی صفحه شخصی در بخش آزمون های غیرحضوری سایت بارگذاری می شود و شما کانونی ها می‌توانید یک هفته قبل از آزمون اصلی وضعیت خود را بسنجید و برای هفته ی دوم برنامه ی بهتر و دقیق تری تنظیم کنید. 

 

2- آزمون مشابه پارسال: 

از روز سه شنبه‌ی هفته‌ی دوم، آزمون مشابه پارسال بارگذاری می شود . شما می توانید در این آزمون شرکت کنید و تراز و رتبه ی معادل بگیرید و یکی دو روز قبل از آزمون اصلی نیازهای آموزشی و چالش های خود را جبران  کنید.

آزمون مشابه پارسال نیز روی صفحه شخصی در بخش آزمون های غیرحضوری سایت بارگذاری می شود.

 

3 –جلسه‌های کانونی ها: 

هر دانش آموز کانونی در فاصله ی دو آزمون می‌تواند در سه جلسه شرکت کند . هر هفته یک جلسه‌ی یک ساعته مربوط به پایه و رشته‌ی شماست . روز و ساعت این جلسه ها در طول سال ثابت است و تغییر نمی‌کند . برگزارکننده‌ی این جلسه مدیر گروه آزمون پایه‌ی شماست . مطالب مهم مربوط به آزمون بعد در این جلسه ها توضیح داده می‌شود و معمولا در هر جلسه یک کارشناس یا مشاور میهمان نیز حضور دارد . علاوه بر این، در روزهای جمعه، پس از آزمون اصلی،  شما می‌توانید در جلسه‌ی کاظم قلم چی شرکت کنید. این جلسه به مدت نیم ساعت در زمان ثابت در طول سال برگزار می شود.

در روز جمعه (روز آزمون):

 جلسه‌ی اول ساعت 12 برگزار می‌شود و برای دانش آموزان دبستان و متوسطه‌ی اول است . 

جلسه‌ی دوم درساعت 12 و نیم برای  دانش آموزان دهم و یازدهم است . 

جلسه‌ی سوم  در ساعت یک بعدازظهر برای کنکوری های ریاضی و انسانی است و جلسه‌ی چهارم در ساعت یک و نیم برای کنکوری های تجربی است . 

در همه‌ی جلسه های جمعه، سجاد محمدنژاد ( هماهنگ کننده ی گروه آزمون ) و مدیران آزمون پایه ی شما حضور دارند . 

علاوه بر این همکاران واحد بورسیه‌ی مرکزی نیز حضور دارند و به سؤال ها و خواسته های دانش آموزان بورسیه در قسمت کامنت ها پاسخ می دهند.

 کامنت ها در حالت خصوصی است و برای سایر شرکت کنندگان در جلسه قابل مشاهده نیست .

 

4- آزمون‌های عمومی: 

روزهای پنج شنبه (یک روز قبل از آزمون اصلی ) یک آزمون  تستی از درس های عمومی برای دوازدهمی ها برگزار می شود .

 این آزمون ها سبب می شود دانش آموزان به درس های عمومی کم توجهی یا بی توجهی نکنند و در امتحان نهایی نتیجه ی خوبی بگیرند.

 

5- آزمون‌های تشریحی : 

به علت اهمیت زیاد امتحانات نهایی در قبولی دانش آموزان در انتخاب رشته‌ی دانشگاه، از سال گذشته آزمون های تشریحی را به خدمات کانون اضافه کرده ایم.

 برگه ها توسط دو مصحح، تصحیح و نمره دهی می شود و در صورت مغایرت نمره ها، مصحح سوم نتیجه‌ی نهایی را اعلام می کند. 

برای شرکت در آزمون های تشریحی باید جداگانه ثبت نام کنید. 

 

6 - آزمون‌های تک درس ویژه ی دانش آموزان برتر: 

این آزمون ها برای دانش آموزان ترازهای برتر است . برای ترازهای بالای 7000 ، آزمون های تک درس رایگان است. 

برای شرکت در آزمون های تک درس باید جداگانه ثبت نام کنید. 

 

7 - آزمون‌های هدیه : 

از دوران کرونا همه ساله چند آزمون هدیه را به صورت رایگان و هدیه برای همه‌ی دانش آموزان( اعم از کانونی و غیر کانونی) برگزار می‌کنیم.

 امسال تاریخ های این آزمون ها را از ابتدای سال در برنامه ی راهبردی مشخص کرده ایم.

آزمون های هدیه در صفحه شخصی دانش آموزان کانونی به طور خودکار قرار می گیرد و دانش آموزان غیرکانونی برای شرکت در آزمون‌های هدیه با شماره گیری کد دستوری #13*8451*6655* ثبت نام می‌کنند. 

خوب است آزمون های هدیه را به خواهر و برادر و فامیل و آشنایان و هم کلاسی های خود نیز اطلاع بدهید، تا آن‌ها هم با ثبت نام رایگان بتوانند در این آزمون ها شرکت کنند. 

آزمون های هدیه برای همه ی پایه ها و رشته ها برگزار می شود .

 

8- درسنامه‌های آزمون آینده : 

در هر آزمون دفترچه هایی برای هر پایه و رشته تهیه می شود که در آن ها درسنامه های مربوط به آزمون بعد و تست های منتخب برای آزمون بعد انتخاب و درج شده اند .

 شما همیشه می توانید از سایت کانون و از صفحه‌ی مقطع و رشته‌ی خودتان این دفترچه ها را دانلود کنید. 

 

9- فیلم‌های بررسی سؤال های آزمون : 

این فیلم ها برای برخی پایه ها و رشته ها آماده می‌شود و پس از آزمون در سایت کانون در اختیار شما قرار می گیرد تا مشاهده یا دانلود کنید. 

 

10- فیلم‌های رایگان آموزش آنلاین : 

معمولا قبل از شروع هر کلاس درسی، دبیران کلاس ها، یک فصل کامل از کلاس را به صورت رایگان برای همه‌ی دانش آموزان کانونی تدریس می کنند.

 هدف این است که دانش آموزان با شیوه ی تدریس این دبیران آشنا شوند و با آگاهی کامل ثبت نام کنند . شما می توانید به صورت رایگان از این کلاس ها استفاده کنید . ضمنا در کلاس های اصلی برای دانش آموزان بورسیه که بدون غیبت در آزمون ها شرکت می کنند، امتیاز ویژه ای در نظر گرفته شده است؛20% ظرفیت کلاس ها به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان بورسیه است.

 

11- سؤال‌های امتحانی مدارس سراسر کشور با تاکید بر مدارس برتر:

 همه ساله در ایام امتحانات مدارس پربازدید ترین روزهای سایت کانون را شاهد هستیم . پارسال در زمان امتحانات دی ماه چندین روز متوالی سایت کانون ( عمدتا به علت وجود سؤال های جدید امتحانی از مدارس برتر در سراسر کشور) روزانه بیش از یک میلیون بازدید کننده داشت . از این امکان هم دانش آموزان کانونی و هم غیر کانونی ها می توانند به صورت رایگان استفاده کنند و از سؤال های جدید امتحانی نیم سال اول یا نیم سال دوم استفاده کنند.

 بخش اعظم این نمونه سؤال های امتحانی همراه با پاسخ تشریحی است .

 

12- سؤال‌های امتحانی فصل به فصل : 

هم اکنون سؤال های امتحانی سال گذشته را می توانید به صورت فصل به فصل در سایت کانون مشاهده کنید . دانلود این سؤال ها نیز رایگان است . تفاوت این سؤال های فصل به فصل با سؤال های امتحانی در ایام امتحانات این است که در آن جا سؤال ها  دقیقا ، همان سؤال های امتحانی نیم سال اول یا پایان سال است، اما در طی ماه های قبل از امتحانات، سؤال ها به صورت فصل به فصل در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. دانلود تمام سؤال های امتحانی برای دانش آموزان رایگان است . ضمنا این سؤال ها نیز پاسخ تشریحی دارند .

 

13- فیلم منطق آزمون آینده: 

در تمام پایه ها و رشته ها فیلم توضیح ویژگی ها و منطق آزمون بعد توسط مدیران گروه آزمون توضیح داده می شود . فیلم های منطق آزمون  در سایت کانون بارگذاری می شوند . تماشا ی این فیلم ها را به همه ی پشتیبانان کانون، مشاوران و دانش آموزان علاقه مند که می خواهند با آگاهی و تسلط بیشتر برنامه را اجرا کنند، توصیه می کنیم.

 

14- برنامه‌ی راهبردی کتاب: 

علاوه بر برنامه‌ی راهبردی آزمون ها، برنامه‌ی راهبردی با منابع مطالعاتی کانونی در دسترس شما قرار می گیرد. 

برنامه ی راهبردی منابع معمولا در پشت جلد دفترچه ی پاسخ نامه چاپ می شوند .

 

15-اطلاعات و آمار انتخاب رشته بر اساس نتایج قبولی کانونی ها :

 تا همین لحظه به عنوان یک مثال و شاخص می‌توان اشاره کرد که کارنامه و مشخصات بیش از چهار هزار قبولی کانون در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی توسط داوطلبان کانونی ارسال شده است . همه ساله و در طول سال شما می‌توانید اطلاعات بسیار مفیدی را در باره‌ی ترازهای کانونی و درصد ها و رتبه و تراز کنکوری این دانش آموزان، در سایت کانون مشاهده کنید. 

تقریبا درهر هفته فایل های جدید و مفید راجع به اطلاعات رشته ها و دانشگاه های تهران و شهرهای خود شما در سایت قابل مشاهده است . دانلود تمام این اطلاعات برای دانش آموزان کانونی و غیرکانونی رایگان است .

 

16 -اطلاعات و آمار مربوط به قبولی های کانون در تیزهوشان :

 آمار و اطلاعات مفید برای قبولی در مدارس تیزهوشان بر مبنای نتایج قبولی های کانونی جمع آوری می شود و در سایت کانون قرار می‌گیرد. شما اگر دانش آموز پنجم و ششم دبستان یا دانش آموزهشتم و نهم هستید خوب است این اطلاعات و آمار را از سایت کانون دانلود کنید. 

 

17- اپ کانون :

 با نصب اپ کانون شما می توانید کارنامه‌ی درصدی خودتان را دو ساعت زودتر از صدور کارنامه‌ی اصلی مشاهده کنید. هم چنین دو سؤال ساده تر هر درس و بهترین درس شما در هر آزمون، ابتدا در اپ کانون منتشر می شود. 

در اپ کانون اطلاع رسانی و فایل های آموزشی مفید همیشه در دسترس شماست. 

اپ کانون را نصب کنید و ازخدمات رایگان آن بهره ببرید.

 

18- کارنامه‌های کانون:

 به جز کارنامه‌ی اصلی چند کارنامه‌ی دیگر را شما می توانید دریافت کنید:

 اولین و پر طرفدارترین کارنامه پس از کارنامه‌ی اصلی آزمون، کارنامه‌ی اشتباهات است.

 اشتباهات شما یک معلم و یک دوست برای شما هستند. 

شما می توانید علاوه بر کارنامه‌ی اشتباهات از کارنامه‌ی هدف گذاری، کارنامه‌ی پروژه ای، کارنامه‌ی سؤال به سؤال، کارنامه‌ی مبحثی، کارنامه‌ی( درصدی و چند از 10که قبل از کارنامه ی اصلی داده می شود)و کارنامه‌ی نردبانی استفاده کنید .

 

19- بهترین درس شما در هر آزمون و دو سؤال ساده تر هر درس:

 از پارسال دو سؤال ساده تر هر درس را پس از هر آزمون مشخص می‌کنیم تا شما متوجه شوید آیا به دو سؤال سادهی هر درس پاسخ صحیح داده اید یا آن ها را بدون پاسخ گذاشته اید یا اشتباه حل کرده اید؟ بررسی دو سؤال ساده ی هر درس به شما کمک می کند، پیشرفت سریع تری داشته باشید . 

امسال کار جدیدی را از تابستان شروع کرده ایم : پس از هر آزمون بهترین درس شما را در آزمون روز جمعه برایتان پیامک می زنیم تا شما مهارت فراشناختی خودتان را تقویت کنید و روش هایی که اجرا کرده اید و سبب شده در آن درس، بهترین نمره و درصد وتراز را کسب کنید، برای خودتان، پشتیبان و اولیا توضیح دهید. 

 

20- مجله‌ی آزمون: 

شما در هر آزمون می‌توانید علاوه بر دفترچه ی سؤال، در همان روز آزمون مجله‌ی آزمون را نیز دریافت کنید. 

مجله های آزمون برای هر مقطع و رشته به صورت جداگانه با مطالب متفاوت و ویژه‌ی همان مقطع و رشته  چاپ می شوند. مجله‌ی دبستانی ها،  مجله‌ی متوسطه‌ی اول، مجله‌ی رشته‌ی ریاضی، مجله‌ی رشته‌ی انسانی، مجله‌ی رشته ی تجربی، پنج مجله ای هستند که در هر آزمون می توانید از نمایندگی کانون در شهر خودتان یا در حوزه ی آزمون دریافت کنید. 

مصاحبه با دانش آموزان قسمت پرطرفدار و محبوب در مجله های آزمون و سایت کانون است. 

علاوه بر این، برنامه‌ی راهبردی و تفصیلی و کامل آزمون آینده و مقاله های مدیران گروه آزمون برای آزمون آینده در این مجله ها چاپ می شوند. 

 

21-سایت کانون:

 قبلا به چند موضوع مهم در سایت کانون اشاره کردیم؛در سایت کانون شما هر روز می توانید به مطالب آموزشی متنوع دسترسی پیدا کنید. 

خوب است شما و اولیای گرامی روزانه خبرها و اطلاعات جدید آموزشی و مطالب مفید را از سایت کانون مشاهده و دانلود کنید، هم چنین هر بار به صفحه ی شخصی خودتان هم سری بزنید شاید موضوعات جدیدی برای شما وجود داشته باشد.

اکنون نوبت شماست:

 از مجموع خدمات کانون با چند تا از آن‌ها آشنا بودید ؟ با چند تا آشنا نبودید ؟

 از چند تا استفاده می کردید و تصمیم دارید از کدام یک از این پس استفاده کنید؟

 آیا شما خدمات دیگری از کانون را می شناسید که در این فهرست به آن ها اشاره نکرد ه ایم ؟

 اگر از خدمات دیگر کانون هم بهره می گیرید، لطفا در قسمت کامنت ها بنویسید.

                                                       نویسنده:  کاظم‌قلم‌چی

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.