×
میز کار   پروفایل  

باید و نبایدهای یک کنکوری موفق

باید و نبایدهای یک کنکوری موفق

برخورداری از دید مثبت

داوطلبان باید همواره دارای دید مثبتی باشند. چرا که نا امیدی و خواندن. آیه یاس هیچ فایده ای نداشته.و تنها منجر می شود. تا انگیزه خود برای تلاش بیشتر را از دست دهید.

آشنایی با تکنیک ها و اصول مهم هر درس

دروس مختلف دارای نکات و ویژگی های متفاوتی هستند و از این رو یادگیری آن ها نیز به روش های متفاوتی نیاز دارد. به عنوان مثال. روش هایی که برای تست زدن در درس زیست شناسی مورد استفاده قرار می دهید. با روش هایی که برای درس ریاضی باید استفاده شود، متفاوت می باشد. 

📍داشتن خلاقیت در مطالعه

سعی کنید. برای درس. خواندن. از روش های خلاقانه استفاده کنید. تا دروس برای شما جذاب شود. وقتی به درس یا کتابی که مطالعه می کنید علاقه داشته باشید، یادگیری آن برای شما راحت تر می شود.در نظر گیری زمان هایی برای استراحت همانطور که می دانید درس خواندن برای کنکور بسیار دشوار می باشد. 

📍شرکت در آزمون های آزمایشی

در بسیاری از مواقع، داوطلبان دروس را مطالعه می کنند. و تصور می کنند. که به طور کامل بر درس یا مبحث خوانده شده. مسلط هستند. اما باید بدانید تنها با تست زدن و مطالعه تست های کنکور سال های گذشته می توانید متوجه این موضوع شوید که آیا درس را کاملا متوجه شده اید یا خیر. 

📍استفاده از خلاصه نویسی

مطمئناً از این موضوع آگاه هستید که با یک بار درس خواندن نمی توان. به موفقیت در آزمون سرنوشت ساز کنکور دست پیدا کرد. از طرفی خواندن دوباره کتب و سرفصل ها نیز به زمان زیادی نیاز دارد. از این رو یکی از اصلی ترین راهکارهایی که به شما کمک می کند تا به مرور مطالب مهم درسی بپردازید این است. که در زمان درس خواندن. از نکات مهم آن خلاصه برداری کنید. سپس به مطالعه مکرر خلاصه نویسی های انجام شده بپردازید.

📍یادداشت برداری

طبق تحقیقات انجام شده، نوشتن. هرچیزی کمک می کند. تا آن مطلب مدت زمان بیشتری در ذهن باقی بماند. از این رو می توان یکی از مهم ترین راهکارهایی که در سال کنکور به موفقیت شما کمک می کند را یادداشت برداری دانست. این کار به خصوص برای یادگیری دروس حفظی کاربرد دارد.

📍استفاده از منابع درسی

از دیگر باید و نباید های یک کنکور موفق، استفاده از منابع درسی معتبر می باشد. منابع مناسب در واقع همان کتاب های کمک آموزشی در سال کنکور می باشد .

 

نویسنده : فاطمه سهرابی

پاسخ دهید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما پس از بررسی و تایید توسط همکاران ما، نمایش داده خواهد شد.